اصفهان به دنبال روابط قوی تر با جمهوری چک است

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رسول زرگرپور پیش از ظهر شنبه در نشست فرصت های تجاری سرمایه گذاری در اصفهان و جمهوری چک که با حضور هیئت تجاری و در راس آن وزیر امور خارجه چک برگزار گشت، گفت: با حضور هیئت تجاری جمهوری چک روابط جدیدی بین اصفهان و این کشور از سر گرفته شد.

اصفهان به دنبال روابط قوی تر با جمهوری چک است

وی با اشاره به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیرینه ایران و جمهوری چک افزود: با اعمال تحریم های ظالمانه غرب متاسفانه روابط ما به پایین ترین سطح رسید اما در حال حاضر که به پایان تحریم ها نزدیک می شویم با نظر به فرصت های از دست رفته امیدواریم روابط مجدد قوت بگیرد.

استاندار اصفهان شرح داد: شرایط علمی، فناوری و اقتصادی ایران اسلامی نسبت به دو دهه قبل بسیار متفاوت است و تغییرات زیادی را تجربه کرده و وجود تکنولوژی و فناوری بومی هسته ای در این کشور موید این مطلب است.

وی گفت: ایران آمادگی کامل دارد در تبادل اطلاعات و تجربیات، سرمایه گذاری و مشارکت در امور علمی، فناوری، تکنولوژی، صنایع برتر، محیط زیست و ماشین آلات با جمهوری چک وارد مذاکره شود و اصفهان به عنوان مرکز همه اینها در زمینه های نیروگاه، هواپیماسازی، نساجی و دارویی آمادگی خود را اعلام می کند.

استاندار اصفهان به سرمایه گذاری در گردشگری نیز اشاره داشت و شرح داد: سرمایه گذاری در گردشگری اولویت ما است و فرصت بالای رشد و سودآوری مناسبی دارد.

وی گفت: انتظار داریم با فضای مفید به وجود آمده، بخش خصوصی دو کشور و به ویژه استان اصفهان منفعت لازم را ببرد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 494

به "اصفهان به دنبال روابط قوی تر با جمهوری چک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان به دنبال روابط قوی تر با جمهوری چک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید