افتتاح خط فراوری جدید 4 قطعه خودرو

به گزارش یزد بلاگ، بعد از ظهر امروز، خط فراوری جدید چهار قطعه خودرو با حضور مدیرعامل ایران خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی و نیرو محرکه افتتاح شد.

افتتاح خط فراوری جدید 4 قطعه خودرو

به گزارش خبرنگاران، دو قطعه تقویت عرضی درب های جانبی و نگه دارنده اکسل مربوط به محصول ایرانی و جدید گروه صنعتی ایران خودرو (تارا) است که در فراوری این محصول ملی استفاده خواهد شد و بعد ازظهر امروز (شنبه) با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی و نیرو محرکه در شرکت سازنده این قطعات، خط فراوری آن ها افتتاح شد. همچنین دو قطعه، مجموعه سرشاسی دنا و خط فراوری امباس نیز در این شرکت به بهره برداری رسید.

همزمان با بازدید مدیرعامل ایران خودرو از تعدادی از کارخانه های فراوریی قطعات، خطوط فراوری قطعات جدید در شش شرکت عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی به بهره برداری رسید.

مهدی مطلب زاده- نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان در مراسم افتتاح این خطوط فراوری، گزارشی از پیشرفت پروژه فرمان برقی خودرو تارا نیز ارائه کرد.

به گفته وی، خطوطی که امروز افتتاح شدند برای فراوری بعضی قطعات خودرو جدید تارا همچون خط اِمباسینگ آلومینیوم که جایگزین ورق های آلومینایز است، بوده اند.

ظرفیت سازی بالاتر از هدف گذاری ایران خودرو در فراوری تارا

فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز پس از بازدید از این شرکت و افتتاح خط فراوری قطعات جدید، اظهار کرد: استان البرز یکی از استان های صنعتی کشور به شمار می رود و بخش قابل توجهی از زنجیره تامین قطعات ایران خودرو در این استان نهاده شده است.

به گفته وی، بازدید و افتتاح خط فراوری امروز بیشتر پیرامون خودرو تارا بوده که در این بخش، علاوه بر اینکه به مرحله فراوری رسیده اند، بیش از آنچه که ما برای فراوری تارا در سال 1400 هدف گذاری نموده ایم، ظرفیت سازی شده است.

کاهش 10 کیلوگرمی و 30 درصدی قیمت قطعه تارا با محافظ های حرارتی در دست فراوری

وی اضافه نمود: شرکت آذرموتور مبین در بخش محافظ های حرارتی نیز ورود نموده و محصولاتی که فراوری می نماید، وزن خودرو تارا را 10 کیلوگرم کمتر می نماید؛ بنابراین در برنامه های ما برای کاهش مصرف سوخت محصولات بسیار تاثیر مثبتی خواهند داشت. علاوه بر کاهش وزن خودرو، محافظ های حرارتی که در دست فراوری است، 30درصد قیمت تمام شده قطعه را کاهش می دهد که سبب می گردد در طول سال، فقط در همین قطعه حدود شش میلیارد تومان کاهش هزینه داشته باشیم که عدد قابل توجهی است.

بهره برداری از خط فراوری مجموعه پدال ترمز تارا

در ادامه جریان بازدیدهای امروز این مدیرعامل خودروساز، خط فراوری مجموعه پدال ترمز خودرو تارا با حضور دبیر انجمن همگن قطعه سازان، مدیرعامل ساپکو و تعدادی از مسئولان استان البرز به بهره برداری کرد تا گام دیگری در زمینه خودکفائی صنعت خودرو کشور برداشته گردد.

مقیمی پس از بازدید از این شرکت قطعه ساز و افتتاح خط فراوری قطعات جدید، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از کد قطعات زنجیره تامین ایران خودرو به همین مجموعه قطعه سازی سازنده پدال ترمز خودرو تعلق دارد و دو مجموعه همکاری های خوبی با هم داشته اند. ضمن اینکه در بحث فراوری بسط پلی کلاج ظرفیت سازی خوبی اجرا شده است. براساس ویژگی های خودرو تارا و با تکیه بر توان مهندسی داخلی، پیروز به دریافت تائیدیه های کیفی نیز شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: اقداماتی از این دست باعث ایجاد این امیدواری می گردد که خودرو جدید تارا هر چه سریعتر فراوری و به بازار عرضه گردد؛ مردم نیز یقینا ازکیفیت قطعات و خودرو تارا رضایت خواهند داشت.

علی منتظمی- مدیرعامل این شرکت قطعه سازی - نیز ضمن اشاره به مکاری های دو مجموعه از سال 1372 تا به امروز، اظهار کرد: این گروه صنعتی مشتری اصلی ما به شمار آمده است. طی تمام این سال ها، هر زمان که ایران خودرو فراوری محصول جدیدی را در دستور کار قرار داده، همکاری های لازم برای فراوری و تامین قطعات مورد احتیاج نیز اجرا شده است؛ بطوریکه سالانه چندین قطعه جدید با همکاری هم تکوین و فراوری شده است.

افتتاح 5 خط فراوری عایق درب موتور، عایق صداگیر محفظه های بالا و پائین موتور، عایق سینه داشبورد و کفپوش

آرش محبی نژاد- دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی و رئیس هیات مدیره سازنده این پنج قطعه برای خودرو تارا، در حاشیه افتتاح این خطوط فراوری، گزارشی از شرایط موجود و توانمندی های صنعت قطعه سازی در استان البرز ارائه کرد.

همچنین در یکی دیگر از شرکت های قطعه سازی استان البرز، خطوط فراوری سقف داخلی تارا و سایبان پانورامای 207 هاچ بک و صندوق دار نیز در جریان بازدید امروز افتتاح شد که به گفته سعیده رضائی -مدیرعامل این شرکت قطعه ساز- شرکت از 20سال پیش آغاز به کار نموده و همیشه بر پایه دانش و نیروهای مهارت محور و با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و ماشین آلات صنعتی فعالیت داشته و هر ساله آن را به روز نموده است.

وی ضمن اشاره به همکاری های موثر با ایران خودرو طی سال های گذشته و ایفای تمام تعهدات در زمینه های تامین، کیفیت و قیمت را به بهترین شکل ممکن، اضافه نمود: در راستای برنامه های توسعه ای نیز آماده ایم تا همکاری ها با ایران خودرو را به ویژه در زمینه تامین قطعات محصول جدید تارا افزایش دهیم.

افتتاح خطوط مجموعه 23 قطعه فلزی و بدنه

در ادامه جریان بازدید فرشاد مقیمی از شرکت های تامین کننده قطعات گروه صنعتی ایران خودرو، خطوط فراوری مجموعه 23 قطعه فلزی و بدنه خودرو به بهره برداری رسید و با افتتاح این خطوط جدید، سهم بیشتری از زنجیره تامین صنعت خودرو برعهده این قطعه ساز داخلی که به صورت تخصصی مجموعه های فلزی خودرو را فراوری می نماید، نهاده شد.

سیامک مقتدری با بیان اینکه صنعت خودرو ایران از حالت مونتاژی تا حدودی فاصله گرفته و به سمت فراوری محصولات داخلی حرکت نموده است، گفت: در نزدیک به سه دهه همکاری در تمامی پروژه های فراوریی ایران خودرو از پیکان گرفته تا سمند، انواع پژو، رانا، دنا، آریسان و اخیرا تارا که با ایران خودرو مشارکت داشته ایم، براساس این سابقه درخشان، علاقه مند هستیم سطح همکاری ها در دو مجموعه را در آینده افزایش دهیم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3537

به "افتتاح خط فراوری جدید 4 قطعه خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط فراوری جدید 4 قطعه خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید