افتتاح نمایشگاه کتاب قاهره از امروز

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از مصری الیوم- 52 امین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره که یکی از مهم ترین نمایشگاه های کتاب در جهان و مهم ترین رویداد فرهنگی در مصر است علی رغم چالش های شیوع ویروس کرونا امروز 30 ژوئن(9 تیرماه) در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مصر و در زمینی به مساحت 4 هزار متر با حفظ موازین کامل بهداشتی و امنیتی افتتاح می گردد و تا 15 ژوئیه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

افتتاح نمایشگاه کتاب قاهره از امروز

به گفته وزارت فرهنگ مصر شعار این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره خواندن، زندگی است انتخاب شده و 675 غرفه با 1218 ناشر و آژانس های انتشاراتی بین المللی از 25 کشور در آن حضور خواهند داشت.

در این دوره از نمایشگاه قرار است طرحی تحت اسم کتاب شما، فرهنگ شما شروع گردد که هدف از آن تشویق شهروندان به خرید کتاب و ترغیب آن ها به مطالعه است و قیمت کتاب هایی که در این طرح عرضه می شوند، از یک پوند مصری تا 20 پوند متغیر خواهد بود.

ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ مصر با توصیف این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره به اسم یک رویداد استثنائی برگزاری آن را یک چالش عظیم و نشانه ای از اشتیاق و علاقه مسئولان مصری برای تشویق به مطالعه و صنعت نشر خواند و اشاره نمود: ما در حال ورود به عصری نو از تحول و توسعه دیجیتالی هستیم و نمایشگاه سال جاری عظیم ترین گردهمایی ناشران در دنیا خواهد بود.

او در ادامه اضافه کرد که سال جاری ورود به نمایشگاه کتاب قاهره برای عموم آزاد است؛ اما حداکثر تعداد افراد برای ورود به نمایشگاه روزانه 100هزار نفر خواهد بود و تعداد بیشتری اجاره ورود پیدا نخواهند کرد. قیمت ها هم تغییری نیافته و ثابت است و علاوه بر اینکه تسهیلاتی هم برای ورود افراد با نیازهای خاص در نظر گرفته شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4276

به "افتتاح نمایشگاه کتاب قاهره از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه کتاب قاهره از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید