الزام شهرداری تهران به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در پایتخت

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت لایحه ای رای دادند که بر اساس آن شهرداری ملزم به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران شد.

الزام شهرداری تهران به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در پایتخت

یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران در دویست و هفتادمین جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این خصوص تشریح کرد: این طرح در راستای یک اضطرار به وجود آمده و علت یک فوریت آن اینست که در مقطع زمانی خاصی هستیم. به منظور افزایش سرعت کار و همچنین رسیدگی به طرح های مداوم ارائه شده از دانشگاه های سطح شهر برای گسترش حوزه فیزیکی خود این طرح با فوریت ارائه می شود.

نژادبهرام در ادامه اضافه کرد: اگر بتوانیم در این مقطع زمانی یک لایه تعیین برای شرکت های دانش بنیان تعریف کنیم این امکان به وجود می آید که می شود حرکات آینده نواحی نوآوری را ساماندهی کرد. آنچنان که در برنامه ششم توسعه هم اشاره شده است که آینده در دست شرکت های دانش بنیان است.

ناهید خداکرمی، عضو دیگر شورای شهر تهران به عنوان مخالف گفت: این طرح بسیار خوب است، اما به دلیل اینکه به بررسی عمیقی نیاز دارد و چون احساس می کنم این طرح تهران را تکه تکه می کند، با فوریت آن مخالفم. او اضافه کرد: شهرک های استارتاپی باید در منطقه جدایی باشند. لذا خواهشمندم این طرح را از فوریت خارج کرده و بررسی کنند.

اما مجید فراهانی به عنوان موافق گفت: هدف این طرح، ایجاد لایه ای از فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در سطح تهران است. امروزه دانشگاه های بزرگ جهان دارای شهرک های استارتاپی هستند.

وی ادامه داد: ایجاد شرکت های دانش بنیان در سطح شهر تهران امر مهمی است و هیچکدام از کلانشهرها بدون وجود این شرکت های دانش بنیان آینده ای ندارند. نکته دیگر مجاورت میان این شرکت ها است که باید ارتباط داشته باشند. همچنین اینکه تفاوت میان کیفیت محیطی و زندگی است که سبب جذب شرکت های خدمات برتر به شهرها می شود. بر اساس آمار بیش از 19 هزار شرکت دانش بنیان در تهران فعالیت دارند و مساحتی بالغ بر 407 هکتار را اشغال کرده اند و لذا نیاز به تعریف لایه هایی برای این شرکت ها وجود دارد.

حامد مظاهریان، کننده شهرداری هم نظر شهرداری را اعلام داشته و گفت: شهرداری لایحه ای را ارائه کرده که از طرف فاوا پیگیری شده است و این لایحه تعیین تکلیف قانونی این موضوع را الزام می کند. بر همین اساس شهرداری با کلیت طرح موافق است.

در نهایت یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد و با 16 رای موافق به تصویب رسید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3348

به "الزام شهرداری تهران به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری تهران به تهیه لایه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید