النجباء: در برابر آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دبیرکل جنبش النجباء عراق به حمله بامداد دوشنبه آمریکا به مواضع نیروهای حشد شعبی در مرز عراق و سوریه واکنش نشان داد.

النجباء: در برابر آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد

شیخ اکرم الکعبی با صدور پیامی گفت: هدف قرار دادن مرزبانان مجاهد ثابت کرد که دولت کوته فکر آمریکا از همان دولت نادان سابق پیروی می نماید.

وی اضافه کرد: اشغالگران شرور بدانند که شهادت جهت ما است و در حالی که کفن بر تن داریم برای نبرد عظیم غسل شهادت نموده ایم.

الکعبی تاکید نمود: تا آزادی کامل عراق از شر شما عقب نشینی نمی کنیم و کوتاه نخواهیم آمد و به هرگونه حمله پاسخ شدیدتر خواهیم داد.

لازم به ذکر است، جنگنده های ایالات متحده آمریکا بامداد دوشنبه مواضع حشد شعبی در منطقه البوکمال واقع در مرزهای مشترک سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

طبق اعلام منابع عراقی، در جریان تجاوز نظامی ایالات متحده آمریکا به مرزهای مشترک سوریه و عراق، 4 نیروی حشد شعبی به شهادت رسیدند. آمریکایی ها مدعی هستند که با هدف مبارزه با تروریسم این تجاوز نظامی را انجام داده اند!

تجاوز نظامی نو ایالات متحده آمریکا به حشد شعبی در حالی رخ داد که احزاب و جریان های سیاسی همچنان خواهان خروج آمریکایی ها از خاک عراق هستند. در همین ارتباط، پیشتر ایوب الربیعی نماینده مجلس عراق سخنانی را در مورد تداوم حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور بیان کرد.

وی در این خصوص گفت: نیروهای ایالات متحده آمریکا قصد خروج از خاک عراق را ندارند. این درحالی است که مصوبه نمایندگان مجلس بر لزوم خروج نیروهای بیگانه تأکید دارد.

این نماینده مجلس عراق در ادامه سخنان خود یادآور شد: علیرغم اینکه اقشار مختلف عراق و جریان های سیاسی خواهان خروج آمریکایی ها از خاک خود هستند اما شواهد نشان می دهد که واشنگتن تمایلی به انجام این کار ندارد.

پیش از این، هادی العامری رهبر ائتلاف فتح عراق گفته بود: واقعیت آن است که مواضع آن در قبال آمریکایی ها کاملاً روشن است. ما معتقد هستیم که نظامیان آمریکا باید از خاک عراق خارج شوند.

رهبر ائتلاف فتح بعلاوه اسم کرد: ما تحت هیچ شرایطی اشغالگری در خاک خود را نمی پذیریم. ما نمی خواهیم هیچ گونه رابطه نظامی با ایالات متحده آمریکا داشته باشیم. این موضع غیرقابل تغییر است.

العامری در ادامه سخنان خود یادآور شد: اگر نظامیان آمریکایی به صورت مسالمت آمیز از خاک عراق خارج نشوند، ما با مقاومت خود آنها را وادار به خروج از خاک عراق می کنیم.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که حمله بامداد دوشنبه آمریکا به مواضع حشد شعبی در مرز عراق و سوریه قانونی بوده است.

جن ساکی در نشستی خبری گفت: حمله بامداد دوشنبه به مرز عراق و سوریه بر اساس قانون و به منظور دفاع از نیروهای آمریکایی انجام شد.

وی در ادامه ادعا کرد که تأسیسات مورد هدف در این حمله برای حملات پهپادی به نیروهای آمریکا در عراق استفاده می شده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4118

به "النجباء: در برابر آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "النجباء: در برابر آمریکا عقب نشینی نخواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید