انتظار برای واکسن، دُز دوم واکسن روسی قرار نیست وارد گردد

به گزارش یزد بلاگ، مدتی قبل در خراسان جنوبی دُز اول واکسن اسپوتنیک تزریق شد اما انگار قرار بر وارد کردن دُز دوم آن نیست.

انتظار برای واکسن، دُز دوم واکسن روسی قرار نیست وارد گردد

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در تبادل نظر با خبرنگار از ، گفت: چند مدت پیش دُز اول واکسن اسپوتنیک روسی وارد استان شده و تزریق آن انجام شد که بعد از گذشت مدت ها از زمان تزریق، پیگیری ها نشان از وارد نشدن دُز دوم این واکسن در پی بسته بودن واردات آن می دهد.

او اضافه نمود: در خراسان جنوبی هزار نفر دُز اول این واکسن را دریافت کردند که بعد از پیگیری ها برای دُز دوم، وزارت بهداشت خاطرنشان کرد یک سری واکسن ها را می توان به صورت جایگزین برای دُز دوم واکسن روسی تزریق کرد.

ضیائی ادامه داد: این اعلام هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ و معین شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق واکسن به افرادی که دُز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت نموده اند آغاز می گردد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند توضیح داد: تصمیم گیری ها برای واردات واکسن بر عهده معاونت بهداشت و ستاد ملی کرونا در سطح کشور است.

او اعلام کرد: فاصله بین دو دُز واکسن ها بسته به نوع واکسن متغیر است، اما به طور مثال اگر فاصله بین دو دُز به 6 ماه برسد هیچ اثری ندارد.

س

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4451

به "انتظار برای واکسن، دُز دوم واکسن روسی قرار نیست وارد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار برای واکسن، دُز دوم واکسن روسی قرار نیست وارد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید