اندازه گیری گلوکز نوزادان تنها با یک پستانک هوشمند

به گزارش یزد بلاگ، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو (University of California, San Diego) و دانشگاه آلکالا (University of Alcalá) اسپانیا در مطالعه جدیدشان پیروز به توسعه پستانکی شده اند که می تواند گلوکز نوزادان را اندازه گیری کند.

اندازه گیری گلوکز نوزادان تنها با یک پستانک هوشمند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از مدگجت، پس از تولد، برخی نوزادان ممکن است بیمایهای خاصی داشته باشند اما تشخیص این بیماری ها در نوزادان و به خصوص پس از تولد کمی سخت و چالش برانگیز است. به عنوان مثال تشخیص دیابت نوع 1 و دسترسی به مایع بینابینی در پوست کودک ، یک امر سخت است اما اخیرا پژوهشگران پیروز به توسعه پستانکی شده اند که می تواند میزان گلوکز بدن نوزادان را اندازه گیری کند.

اکنون ، محققان پستانکی مجهز به یک حسگر زیستی درونی توسعه داده اند که می تواند در هر زمان غلظت گلوکز بزاق نوزاد را اندازه گیری کند. این یک ابزار مهم برای تشخیص بیماری هایی نظیر دیابت نوع 1 پس از تولد و سایر بیماری هایی که گلوکز به عنوان یک نشانگر مهم شناخته می شود، است.

پستانک از کانال نازک درون نوک پستان استفاده می کند تا بزاق را به درون یک آشکارساز بکشاند. در داخل ، آنزیم گلوکز اکسیداز (GOx) با گلوکز موجود در بزاق واکنش نشان می دهد و از نوار مبدل الکترود آبی پروس (PB) برای تشخیص واکنش استفاده می شود. قدرت جریان الکتریکی تولید شده توسط نوار، نشان دهنده میزان گلوکز موجود در نمونه است و نتایج این اندازه گیری به صورت بی سیم نیز قابل ارسال به تلفن هوشمند یا دستگاه های دیگر است.

اگرچه این دستگاه برای نوزادان ایجاد شده است اما پژوهشگران ابزار مذکور را در بیماران بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 1 نیز آزمایش کرده اند و در آن محققان توانستند پس از اینکه بیماران پستانک را مصرف کردند، سطح افزایش و کاهش گلوکز آنها را اندازه گیری کنند البته در بیماران بزرگسال گلوکز آنها را قبل و بعد از خوردن غذا ارزیابی کردند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 21

به "اندازه گیری گلوکز نوزادان تنها با یک پستانک هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گیری گلوکز نوزادان تنها با یک پستانک هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید