اولین جزئیات از شروع بورس شنبه ، رکوردشکنی شاخص ادامه دارد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی 14 هزار واحدی وارد کانال 660 هزار واحدی شد تا همچنان به فرایند صعودی خود ادامه دهد.

اولین جزئیات از شروع بورس شنبه ، رکوردشکنی شاخص ادامه دارد

در 40 دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از 280 هزار معامله صورت گرفت که طی آن یک میلیارد و 500 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال داد و ستد شدند. این در حالی است که 5 نماد عرضه اولیه پرتقاضای شستا، تملت، زکوثر، شگویا و صبا فعلا متوقف بوده و معاملات خود را از ساعت 12:35 دقیقه تا 13:30 دقیقه انجام خواهند داد.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد فولاد، فملی و تاپیکو به ترتیب با 1568، 1167 و 691 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

در معاملات فرابورس نیز ذوب، مادیرا و فرابورس تاثیرگذارترین نمادها بر سبزپوشی بازار بودند. در این بازار نیز بیش از 160 هزار معامله در 40 دقیقه ابتدایی بازار انجام شد که ماحصل آن معاملاتی با ارزشی بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال بود.

معاملات بازار سهام در حالی انجام می شود که امروز جو حاکم بر بیشتر نمادهای صنعتی مثبت بوده و نمادهای دو گروه بانکی ها و دارویی ها با صف های خرید سنگین همراه هستند. به نظر می رسد پس از انتشار خبر قیمت گذاری جدید دارو، استقبال از نمادهای گروه دارویی به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که بیشتر کارشناسان تجارت نیوز نیز فرایندی مثبت را برای شاخص کل در این هفته پیش بینی کرده اند.

بورس در حالی اولین روز معاملاتی این هفته خود را آغاز کرده که در دو هفته اخیر به طور متوسط بیش از 8 درصد بازدهی داشته است و به نظر می رسد پس از عرضه اولیه شستا، این فرایند دست کم در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1053

به "اولین جزئیات از شروع بورس شنبه ، رکوردشکنی شاخص ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جزئیات از شروع بورس شنبه ، رکوردشکنی شاخص ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید