اپلیکیشنی برای ورزش بچه ها طراحی شد

به گزارش یزد بلاگ، یک شرکت خلاق اپلیکیشنی طراحی نموده است تا بچه ها بتوانند بدون احتیاج به هیچ ابزار خاصی در خانه ورزش نمایند.

اپلیکیشنی برای ورزش بچه ها طراحی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رکسانا اربابی نژاد مدیر عامل شرکت خلاق رایان پژوهان مهر پویا گفت: در روزگاری که همه امور هر روز بیش از پیش به سمت مجازی شدن پیش می رود و از خانه می توانید کار های روزمره را انجام دهید، طبعا بچه ها هم کمتر از همواره از خانه خارج می شوند و تحرکشان روز به روز کمتر می گردد.

وی ادامه داد: این بی تحرکی می تواند از سنین کودکی خطرات جدی برای آن ها داشته باشد. شرکت رایان پژوهان مهر پویا با در نظر گرفتن این آسیب ها کوشش نموده است ایده قدیمی اش در مورد آموزش دقیق و موثر ورزش به بچه ها را در فضایی تازه اجرایی کند.

این فعال صنایع نرم و خلاق در ادامه اضافه نمود: کوشش ما تبیین ورزشی است که متناسب با جسم و روح و روان بچه ها باشد و بیشترین منفعت و طولانی ترین تاثیر را برای آن ها بیاورد. شرکت خلاق رایان پژوهان مهر پویا از سال 97 با هدف علاقه مند کردن بچه ها به ورزشی که هم ساده باشد و هم قابلیت اجرا در خانه را داشته باشد اپلیکیشنی به نام تیله را طراحی کرد تا گروه سنی 2 تا 13 سال بتوانند با ورزش سلامت خود را تضمین نمایند.

اربابی نژاد ضمن شرح نقش کلیدی ورزش در سنین پایین اظهار کرد: ورزش نوعی بازی است و بچه ها بیش از هر چیزی می توانند از بازی ها اطلاعات کسب نمایند و همزمان از آن لذت ببرند. اپلیکیشن تیله فرصتی را فراهم می نماید تا بچه ها بتوانند بدون احتیاج به هیچ ابزار خاصی در خانه ورزش نمایند و برای برگرداندن انرژی پس از ورزش طبق پیشنهاد های کارشناسی شده، از میان وعده های سالم استفاده نمایند. میان وعده ای که هم ارزش غذایی بالایی داشته باشد و هم از مضرات تنقلات رایج به دور باشد.

وی اضافه نمود: ما با انجمن بین المللی بازی و ورزش فعال بچه ها (CAPS) در کشور سوییس در ارتباط هستیم و در برنامه های آموزشی آن ها شرکت داشتیم و آن ها هم برای همکاری ابراز تمایل کردند. این انجمن با هدف ارتقا فعالیت و ورزش بچه ها شکل گرفته و کوشش دارد برنامه های جهانی در این حوزه داشته باشد.

این فعال فناور، با اشاره به چالش های فراوری اپلیکیشن های مورد احتیاج بچه ها اعلام کرد: علت ورود ما به این حوزه این بود که در حوزه بچه ها فعالیت های نرم افزاری کمی انجام شده است و همچنین از هوش مصنوعی در این حوزه کم استفاده شده یا بهتر است بگویم برای ورزش کودک استفاده نشده، و همچنین در جامعه کمبود ورزش کودک کاملا مشهود است.

وی اذامه داد: در حال حاضر برنامه های ورزشی اپلیکیشن تیله شامل یوگا و ورزش کاربردی در سطوح مختلف است. انتخاب این دو ورزش برای آموزش به بچه ها در طی یک فرآیند علمی انجام شده است. از آنجا که ورزش های تخصصی برای بچه ها در سنین پایین مضراتی دارد و می تواند باعث گردد یک گروه از عضلات بیشتر از بقیه رشد کند و بخشی از آن ها ضعیف باقی بماند، معمولا مربیان دوره دیده ورزش کودک توصیه می نمایند ورزش هایی نظیر یوگا که همزمان برای کل بدن مفید است و مانع از آسیب های روحی و جسمی هم می گردد بیشتر به کار رود.

وی همچنین گفت: آموزش های موجود در سامانه تیله بر اساس تجربه و دانش مربیان و متخصص ساماندهی شده است. اپلیکیشن تیله طوری برنامه ریزی شده است که هنگام ثبت نام، سن و جنسیت و قد و وزن کودک را می خواهد، بنابراین شخصی که پروفایل کودک را تکمیل می نماید می تواند با واردکردن اطلاعات درست مطمئن گردد برنامه ها متناسب با شرایط کودک به او پیشنهاد شده است.

اربابی نژاد در انتها اعلام نمود: اپلیکیشن تیله هر 14 روز یک بار از کودک آزمون آمادگی جسمانی می گیرد تا تغییرات بدنی او را طی برنامه ورزشی نشان دهد. این گزارش می تواند نشان دهد استقامت کودک چقدر است و در چه حوزه هایی ضعف دارد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4197

به "اپلیکیشنی برای ورزش بچه ها طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشنی برای ورزش بچه ها طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید