ایده های مختلف طراحی جزیره زیبا در آشپزخانه

به گزارش یزد بلاگ، این مقاله که در خصوص انواع طرح های جزیره آشپزخانه نوشته شده به شما یاری خواهد نمود تا بهترین طرح را برای آشپزخانه خانه خود انتخاب کنید. در دورانی که بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب میشود. آن ها می توانند طول بلند و باریک داشته باشند، به صورت موازی با فضای آشپزخانه طراحی شوند، در محیط های کوچک به شکل دایره ایی و جمع و جور باشند و یا این که بزرگ و پهناور بوده و سینک ظرفشویی و دیگر تجهیزات را در خود جای داده باشند.

ایده های مختلف طراحی جزیره زیبا در آشپزخانه

در طراحی کنونی جزیره ها, اصولاً سبک های ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند یعنی اینکه جزیره با ترکیبی از چوب، فلز و سنگ ساخته می گردد اما نکته ایی که باید به آن توجه گردد ارتباط بین رنگ ها در سطح نهایی جزیره و دیگر بخش های آشپزخانه است. علاوه بر آن موضوع نور در قسمت جزیره آشپزخانه نباید فراموش گردد . با یک طراحی زیبا و متناسب نمایی فوق العاده برای جزیره اعمال کنید زیرا این قسمت در مرکز آشپزخانه قرارمی گیرد و نقطه کانونی در آشپزخانه محسوب میگردد. برای این که مرکزی بودن این بخش از آشپزخانه به خوبی نمایش داده گردد باید درباره متریال و تجهیزات لوکس تفکر کنید. این متریال ها می تواند سنگ مرمر رگه دار یا تخته های هایگلاس یا فلزهای صیقل داده شده باشند. در ادامه طرح های گوناگونی که برای ساخت جزیره در آشپزخانه اعمال میشوند را با هم آنالیز می کنیم, طرح هایی که شما می توانید از بین آنها سبک و طراحی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طراحی چند منظوره

با نگاهی به این جزیره به طراحی چند منظوره آن پی خواهید برد. شما می توانید ظرف ها را بشوئید، غذا را آماده کنید و سپس پشت یک میز زیبا بر روی جایگاه های پایه بلند غذای خود را میل کنید. ویژگی های خاص این جزیره این امکان را برای شما فراهم می کند که تجهیزات مختلف آشپزخانه را مورد استفاده قرار دهید, هم چنین امکان ایجاد قفسه برای نگهداری کتاب و اشیا تزئینی نیز وجود دارد.

استفاده از چوب طبیعی

با به کارگیری چوب طبیعی برای ساخت جزیره حسی از سادگی به همراه زیبایی به طور همزمان القا خواهد شد. این جزیره چوبی به کسانی پیشنهاد می گردد که می خواهند عکس العملی در برابر سبک های مدرن داشته باشند و خواستار طرح های سنتی هستند. جزیره ایی از جنس چوب بلوط حس سادگی را با عملکرد چندگانه در هم آمیخته تا کاربران این طرح حداکثر لذت را کسب نمایند. دربالای این جزیره طاقچه ایی طراحی شده تا ظروف مسی و لوازم آشپزی را به آن آویزان کرد.

بازگشت به سبک کلاسیک

طرح های کلاسیک هیچ گاه از رقابت خارج نخواهند شد, در واقع هواداران این سبک این اجازه را نخواهند داد. جزیره باید ابعاد بزرگی داشته باشد و مکان نشستن هم باید مورد توجه قرار گیرد تا برای طرفین امکان حرکت وجود داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها و به کارگیری المان های صنعتی مانند جایگاه های فلزی بسیار مهم است. علاوه بر آن نوردهی با چراغ های آویز زیبایی این طرح را دو چندان می کند.

طرح دوقلو

در آشپزخانه های بسیار بزرگ استفاده از دو جزیره بهترین روش برای بهینه سازی فضای موجود خواهد بود. در این روش می توان از برخی قسمت های جزیره به عنوان محل نگهداری لوازم آشپزخانه استفاده کرد. با این کار تجهیزات آشپزخانه در دسترس شما خواهند بود. این نوع جزیره دوقلو برای خانواده های پرجمعیت که در هنگام صبحانه, ناهار و شام در کنار هم حضور دارند بسیار کاربردی است. البته این امکان وجود دارد که یکی از این جزیره ها فقط برای آماده کردن غذا و جزیره دیگر برای سرو غذا استفاده گردد.

طرح کاربردی

جزیره های مدرن با تلفیقی از جنس ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند. طرح های ترکیبی بهترین ایده برای حداکثر استفاده از محیط موجود هستند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید قسمت تهیه غذا, اجاق گاز, سینک ظرفشویی و فضای سرو غذا از جنس متفاوت از بدنه جزیره ساخته و به صورت یکپارچه در امده اند. با اجرای این طراحی تمام قابلیت ها در مرکز آشپزخانه در کنار هم قرار گرفته اند و فضای بیشتری در محیط کلی بوجود آمده است. دیوار اصلی آشپزخانه که به صورت کامل کابینت شده است مکانی مناسب برای نگهداری لوازم و تجهیزات آشپزخانه است. با این طراحی لوازم در کابینت ها قرار گرفته و فضای کلی آشپزخانه منظم تر به نظر می آید.

تبدیل یک مشکل به یک قابلیت

در برخی از ساختمان ها به دلیل اصول مهندسی ستون ها و دیوارهایی ساخته میشوند که ممکن است در آشپزخانه فضایی نامناسب ایجاد نمایند. این یک مشکل بزرگ است چون زیبایی فضای آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می دهد. یک طراح خلاق می تواند این مشکل را به یک قابلیت جذاب برای آشپزخانه تبدیل کند. به این ترتیب که جزیره حول یک ستون یا دیوار طراحی شده و قابلیت های گوناگون در قسمت های مختلف جزیره اعمال شوند. مثلاً در یک طرف سینک قرار بگیرد, در طرف دیگر محل تهیه غذا و در بخش دیگر در فضایی دور از لوازم آشپزخانه غذا سرو خواهد شد.

استفاده از زوایا برای تفکیک فضا

طراحی جزیره در زاویه ها تکنیکی خلاقانه برای محیط های بزرگ و یا آشپزخانه های مربعی است. این کار فضا را از حالت سرد و بی روح خود خارج کرده و آن قسمت از آشپزخانه را از فضای اتاق تفکیک می کند. این طراحی جریان رفت و آمد در منزل را بهبود میبخشد و اطراف جزیره فضایی برای حرکت ایجاد می کند به نحوی که در این آشپزخانه می توان با خیالی آسوده به فعالیت پرداخت. علاوه بر آن استفاده از مواد و متریال های ترکیبی به همراه منحنی های هوشمندانه زیبایی خیره نماینده ایی را ایجاد می کند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید چوب گردو با سنگ و دیگر متریال به همراه رنگ آمیزی متناسب استفاده شده و جزیره ای بی نظیری ایجاد کرده است.

جزیره استوانه ایی

در فضای آشپزخانه ای که به صورت باز طراحی شده جزیره یک مرزبندی مهم بین فضای تهیه غذا و فضای صرف آن محسوب می گردد. با استفاده از این جزیره بدون این که بچه ها و یا حتی مهمانان مزاحم کار شما شوند میتوانید به تهیه غذا بپردازید. در ساختمان های بزرگ استفاده از منحنی ها باعث ایجاد یک جریان شناور حرکتی برای افراد می گردد و مرزبندی آشپزخانه با جزیره منحنی شکل هیچ گونه زاویه گوشه دار و نوک تیز ایجاد نمی کند. در کل حضور منحنی ها در دکوراسیون آشپزخانه باعث دراماتیک شدن فضا می گردد.

ساخت جزیره بر روی سکو

در این طرح جزیره روی یک سکو که روی کف آشپزخانه قرار گرفته ساخته می گردد. استفاده هوشمندانه از این روش هم باعث زیبایی آشپزخانه شده و هم فضایی کاربردی برای فعالیت های طبخ و آماده سازی غذا فراهم می کند. این جزیره با دارا بودن فضای اضافی در داخل آن برای نگهداری لوازم و تجهیزات آشپزخانه کاملاً ایده آل است. علاوه بر آن ایجاد چند قفسه برای نگهداری کتاب, مجلات و اشیا تزئینی به زیبایی فضا یاری خواهد نمود.

تبدیل یک میز به جزیره

آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای ایجاد یک جزیره کاربردی در آشپزخانه استفاده از یک میز قدیمی است. شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را روی این میز اعمال کنید. با قرار دادن یک گلدان کریستال و چند شاخه گل طبیعی بر روی آن فضایی زیبا بوجود آورید. با استفاده از یک چهار پایه پلاستیکی با رنگ انتخابی این جزیره تکمیل می گردد.

جزیره ای متفاوت

یکی از بهترین طرح های آشپزخانه این است که یک قابلیت ویژه برای جزیره تعریف گردد و در مرکز آشپزخانه این عملکرد مورد استفاده قرار گیرد. کافیست فقط تصویر این جزیره زیبا را مشاهده کنید تا همه چیز را متوجه شوید. طراحی جزیره خود بازگوی همه چیز است. در کنار اجاق گاز شما می توانید متریال گوناگونی بهره ببرید اما همان طور که در تصویر مشاهده می کنید استفاده از چوب گردو زیبایی منحصربه فردی به این جزیره بخشیده است.

جزیره بزرگتر، اثرگذاری بیشتر

اگر شما فضای بزرگی در اختیار دارید ما این جزیره را به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از این طراحی فضایی بسیار مدرن در خانه ایجاد می کند. جزیره ایی بزرگ با یک کانتر بسیار وسیع که هر فعالیتی را می توان روی این محیط گسترده انجام داد. برای تهیه خوراک، شستن ظروف ، سرو غذا و … به طور همزمان می توان از این جزیره خاص استفاده کرد. استفاده از چراغ های صنعتی و کارگاهی به شکل آویزان و جایگاه های پایه بلند با رویه چرمی که قابلیت قرار دریافت در زیر جزیره را دارند توصیه می گردد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 202

به "ایده های مختلف طراحی جزیره زیبا در آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های مختلف طراحی جزیره زیبا در آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید