با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی آشنا شویم

به گزارش یزد بلاگ، یکی از دیدنی ترین شهرهای استان گیلان، بندر انزلی است. این شهر که پنجمین بندر فعال مالی کشور بوده، در فاصله 40 کیلومتری رشت واقع شده است و با اتومبیل از رشت حدودا نیم ساعت طول می کشد تا بتوانید به این شهر سفر کنید. بندرانزلی از پربازدید ترین شهرهای شمال کشور ایران هست. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف بندر انزلی برایتان جالب خواهد بود.

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی آشنا شویم

تالاب انزلی

از بزرگترین و جالب ترین تالاب های دنیا از نظر تنوع زیستی، تالاب انزلی بوده که در غرب دلتای سفید رود و در جنوب غربی دریای خزر قرار گرفته است. وسعت این مورد از برترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی حدود 280 کیلومتر مربع و عمق آن 5/1 تا 8/2 متر بوده و شامل جزایر کوچک و بزرگی در دل خود است. انواع گوناگون پرندگان دریایی مثل قوهای سفید، غاز، اردک، چنگر، مرغابی و دیگر پرندگانی که از نقاط مختلف در فصل زمستان به این تالاب مهاجرت می کنند را میتوان مشاهده کرد. نیلوفرهای آبی سرتاسر تالاب را پوشانده اند و تماشا همارها و لاله های دریایی حس خوبی را به بیننده القا می نماید.

موج شکن

برای اینکه از کشتی و قایق ها در مقابل موج های دریا محافظت گردد، موج شکنی را در این بندر درست نموده اند که امروزه محل سرگرمی گردشگران است و هر کسی که به انزلی سفر می نماید، حتما یک عکس یادگاری در کنار این مورد از معروف ترین جاذبه های تماشای بندر انزلی خواهد گرفت. ساخت موج شکن غازیان در سال 1274 آغاز شد، در سال 1293 به اتمام رسید و در سالهای اخیر آن را بازسازی نموده اند. برای ساخت این موج شکن ها، در کف دریا تیرهای چوبی قرار داده اند و موج شکن ها را روی آنها ساخته اند.

پل غازیان

غازیان و انزلی در زمانهای گذشته از هم جدا بودند و مردم برای رفت و آمد بین این دو از قایق استفاده می کردند. پل غازیان در سال 1314 برای اتصال غازیان و انزلی به یکدیگر ساخته شد و جنس آن از بتن هست. گفته می گردد که یکی از دهانه های این پل در گذشته متحرک بود.

برج ساعت

از تماشای های معروف بندر انزلی که ظاهرا خسرو خان گرجی، حاکم زمان ناصرالدین شاه در سال 1194 شمسی دستور ساخت آن را داد، برج ساعت بوده که در پشت بازار سپه و میدان انزلی قرار گرفته است. ارتفاع این برج که با آجر ساخته شده، به 28 متر می رسد. چراغ روغنی که در آن تعبیه شده بود، برای دیده بانی و هدایت کشتی ها استفاده میشد. بازسازی این برج در سال 1307 انجام گرفت و در این بازسازی، ساعتهایی را در هر چهار طرف این برج نصب کردند و از آن موقع بود که این برج به برج ساعت مشهور گشت.

بلوار ساحلی

از زمانهای گذشته، بندر انزلی با روسیه مرز مشترک داشت. این امر سبب شد که شهر انزلی حال و هوایی اروپایی داشته باشد و معماری این شهر از جمله بلوار ساحلی نشانه هایی از شهرهای روسیه را در خود جای داده است. در امتداد تالاب انزلی، پارک بزرگی با وسعت 3500 متر وجود دارد که در سال 1305 ساخته شد. دو موج شکن معروف انزلی چشم اندازی زیبا را به قسمت شمالی این بلوار داده اند و غرفه های چای و قلیان که در حاشیه جنوبی این بلوار قرار گرفته اند، در شبهای تعطیل پذیرای گردشگران، جوانان و خانواده های زیادی هستند.

کاخ انزلی

کاخ سلطنتی انزلی که وسعت آن به 1500 متر می رسد، در فاصله دو پل انزلی و غازیان و در امتداد ساحل قرار گرفته است. در سال 1308 تا 1314 و در کنار کاخ اصلی بنا گشت؛ زمانیکه کاخ خوشتاریا که به یک تاجر روسی تعلق داشت، دچار آتش سوزی شد. امروزه، کاربری این کاخ به موزه نظامی نیروی دریایی تغییر نموده و شما می توانید در این موزه به تماشای انواع سلاح های گرم و سرد از زمان صفویه به بعد بپردازید.

حافظیه انزلی

بنایی سفید رنگ به مانند حافظیه شیراز که در کنار ساختمان شهرداری قرار گرفته و گروهی از مهندسان آلمانی این بنا را در سال 1311 و به سفارش شهرداری ساختند. قبلا در حافظیه انزلی کنسرت های موسیقی برگزار می شدند و دلیل نامگذاری آن به حافظیه بدلیل شباهت زیادش به حافظیه شیراز است. در حال حاضر، در این مکان نمایشگاه های صنایع دستی و نقاشی برگزار می شوند و گردشگران می توانند در حین بازدید از محل، از این نمایشگاه های هم تماشا کنند.

بیشتر بخوانیدحافظیه شیراز، تجلی گاه هنر، ادب و آرامش ایرانیان

کشتی میرزا کوچک خان جنگلی

کشتی میرزا کوچک خان جنگلی تنها شناور شمال کشور است که جهت سرگرمی استفاده می گردد. شما می توانید خاطره ای رویایی از سفر خود را با صرف یک وعده غذایی به همراه موسیقی و با گذشتن از روی آبهای دریای خزر رقم بزنید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4410

به "با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید