بورل: تا ایران اقناع نشود نمی توان انتظار داشت که به تعهداتش در برجام بازگردد

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توقع بازگشت ایران به اجرای کامل تعهداتش ذیل برجام، بدون بهره مندی از مزایای اقتصادی این توافق را مردود گفت.

بورل: تا ایران اقناع نشود نمی توان انتظار داشت که به تعهداتش در برجام بازگردد

جوسپ بورل با ایراد سخنانی در نشست مجازی گفت وگوهای مدیترانه رم شرح داد که تمام اعضای برجام به طور یکپارچه نسبت به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق منتقد هستند. وی با اشاره به ضرورت حفظ برجام شرح داد که این هیچ جایگزین موثری برای این توافق وجود ندارد.

بورل یادآور شد که برای رسیدن به توافق برجام 12 سال مذاکره انجام شد تا طرف ها اختلاف نظرها را کنار گذاشته و با یکدیگر سازش کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را توافقی دوسویه خواند که بر اساس آن ایران دست از توسعه برنامه های هسته ای خود بر می دارد تا در ازای آن باب همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری باز شود.

بورل برجام را توافقی موفقیت آمیز برای دیپلماسی اروپایی و سیاست چندجانبه گرایی خواند و افزود: برجام طبق وعده هایی که در آن داده شده بود کار می کرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی 15 بار تائید کرد که ایران به تعهداتش طبق این توافق عمل کرده است.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، شرح داد: بعید می دانم هیچ دولت آمریکا بتواند جایگزین مسالمت آمیزی غیر از برجام ارائه کند که بتواند فعالیت های هسته ای ایران را کنترل کند

بورل سپس شرح داد: اما ما هم باید به تعهداتمان عمل کنیم. نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ایران به تعهداتش ذیل برجام برشود بدون اینکه از مزایای اقتصادی این توافق بهره مند شود.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت بعدی آمریکا تصمیم خردمندانه تری را اتخاذ کند.

311311

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1731

به "بورل: تا ایران اقناع نشود نمی توان انتظار داشت که به تعهداتش در برجام بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: تا ایران اقناع نشود نمی توان انتظار داشت که به تعهداتش در برجام بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید