تجمع خبرنگاران، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش یزد بلاگ، جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای صبح چهارشنبه (9 تیر ماه) در مقابل ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست تجمع صنفی برگزار کردند.

تجمع خبرنگاران، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، این تجمع یک هفته بعد از جان باختن مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا در سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در حوالی نقده برگزار گشت.

با توجه به اینکه این سانحه در جریان سفر خبرنگاران برای تهیه گزارش از فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه و به دعوت این ستاد و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا شده بود، خبرنگاران و فعالان رسانه ای با شعارهایی خواستار عذرخواهی و استعفای رییس سازمان محیط زیست و مسببان این سانحه شده اند.

این تجمع با تاکید بر بیان خواسته های صنفی اهالی رسانه و برای پیگیری فرایند احقاق حقوق قربانیان و مصدومان این سانحه تلخ برگزار گشت و در پایان، بیانیه ای به همین علت قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه با انتقاد از نحوه برخورد رییس سازمان محیط زیست و برخی دیگر از مسئولان مرتبط و ضمن یادآوری تعداد بالای تصادفات و تلفات جاده ای در ایران به ویژه در دو سانحه اخیر (واژگونی اتوبوس خبرنگاران و تصادف مرگبار اتوبوس سربازمعلم ها)، تاکید شد که باید با نظارت دقیق تر، وضع قوانین کاربردی تر و تامین امکانات به روزتر، یک بار برای همیشه جلوی این مقدار مرگ ومیر و سوانح جاده ای گرفته شود.

برخی مسئولان سازمان حفاظت زیست در جمع تجمع کنندگان حضور یافتند و فعالان رسانه ای حاضر در تجمع ضمن اعتراض به نحوه برخورد این سازمان، خواستار شنیده شدن صدای اعتراض و احقاق حق آسیب دیدگان سانحه اخیر و همکاران آنها شدند.

نگارندگان در بخشی از بیانیه پایانی این تجمع، با اشاره به نحوه قراردادهای فعالان رسانه ای و خبرنگاران در برخی رسانه ها، خواستار تجدیدنظر جدی در نحوه بیمه و قرارداد رسانه ها شدند.

تعدادی از محیط بانان هم در حاشیه این تجمع حضور یافتند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4212

به "تجمع خبرنگاران، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع خبرنگاران، مقابل سازمان حفاظت محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید