تسهیلات ویژه نخستین نمایشگاه مجازی به شرکت های دانش بنیان

به گزارش یزد بلاگ، رئیس کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5 تا 20 اسفندماه برگزار می گردد، گفت: نمایشگاه های مجازی به دلیل مزیت هایی که در کاهش هزینه ها، زمان و بهره وری دارند، به تدریج سهم مناسبی از برگزاری نمایشگاه ها را به خود اختصاص خواهند داد.

تسهیلات ویژه نخستین نمایشگاه مجازی به شرکت های دانش بنیان

بر اساس اظهارات افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب وکارهای دانش بنیان اتاق ایران در جهان حرکت به سمت انجام امور بر بستر محیط های مجازی و فناورانه شروع شده بود؛ اما کرونا سرعت آن را بیشتر نموده و اکنون نیز بحث برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران نمود شاخص حرکت شتابان به سمت استفاده از بسترهای مجازی در عرصه تجارت و فراوری است.

کلاهی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران توضیح داد: حرکت به این سمت که ابزارهای فناورانه بتوانند زیرساخت بسیاری از فعالیت های مالی باشند، اجتناب ناپذیر شده؛ اما کرونا به کارگیری آن ها را اجباری نموده اگرچه هنوز در ابتدای راستا قرار داریم.

وی توضیح داد: برگزاری نمایشگاه های مجازی در این مقطع ممکن است تمامی دستاوردهای برگزاری نماشگاه های فیزیکی را به همراه نداشته باشد؛ اما به تدریج در اقتصاد جای خود را باز نموده و به همین دلیل، برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران، آزمونی برای این حرکت است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه نخستین نمایشگاه مجازی ایران می تواند خلاء حضور تجار خارجی در ایران را رفع کند، گفت: شرکت های دانش بنیان در نخستین نمایشگاه مجازی ایران از تخفیف ویژه تا سقف 35 میلیون ریال برخوردار خواهند شد.

کلاهی با اشاره به تاثیری که شبکه های مجازی بر زندگی مردم دارند، اعلام نمود: اگرچه دید و بازدیدها و تماس های تلفنی همه برقرار هستند؛ اما بسیاری از ارتباطات نیز از راستا شبکه های مجازی در حال اجرا است و جای خود را به خوبی در زندگی مردم بازنموده است، به نحوی که به ابزارهای ارتباطی مناسب و کم هزینه ای برای مردم شده اند.

این فعال مالی گفت: نمایشگاه های مجازی به تدریج در جایگاهی قرار می گیرند که نقش مهمی در ارتباط میان تجار، بازرگانان، فراورینمایندگان، مصرف نمایندگان و متقاضیان کالا و خدمات بازی نمایند و هرچه به پیش رویم، این نقش پررنگ تر خواهد شد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران گفت: نمایشگاه یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی و کسب وکار است؛ ضمن اینکه غرفه شرکت ها در نمایشگاه ها، محلی برای عرضه محصولات، کالاها یا خدمات و آخرین دستاوردهایی هستند که واحد فراوریی پیروز به انجام آن شده است؛ ضمن اینکه نمایش اهداف سازمانی و ابعاد کسب وکار در نمایشگاه ها نیز از دیگر مواردی است که نشان می دهد آن واحد فراوریی چه برنامه ای برای آینده فراوریات خود دارد، همین شرایط در نمایشگاه های مجازی وجود دارد و همه این امکانات در ساختار نمایشگاه مجازی، قابل پیاده سازی است.

کلاهی گفت: بسیاری از کشورها پس از کرونا از ابزارهای دیگری نیز برای افزایش سهم در بازار استفاده می نمایند و در ایران نیز کسب و کارهایی که از فناوری استفاده نموده اند، جای خود را در اقتصاد ایران پیدانموده اند و بر کسب و کارهای سنتی نیز تأثیر گذاشته اند، این حرکتی است که شروع شده و اجتناب ناپذیر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تاکید نمود: باید کوشش کنیم تا تحولات مثبت باشد و هم در بخش رگولاتوری و هم در کسب وکارها زمینه استفاده از ابزارهای فناورانه فراهم گردد. همان گونه که فروشگاه های مجازی کاملاً جای فروشگاه های سنتی را نگرفته اند اما سهمی مهم از بازار را کسب نموده اند. در حوزه نمایشگاهی نیز برگزاری مجازی نمایشگاه ها به دلیل مزیت هایی که در کاهش هزینه ها، زمان و بهره وری دارد به تدریج سهم مناسبی از برگزاری نمایشگاه ها را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: نمایشگاه مجازی می تواند خلاءحضور تجار خارجی را رفع کند؛ اما ممکن است این حضور منجر به تبادلات بازرگانی مورد انتظار نگردد به این دلیل که تحریم و مسائل بانکی و پولی همچنان برقرار است.

کلاهی درباره ظرفیت های پیش روی نمایشگاه نمایشگاه مجازی اظهار کرد: برای اینکه شرکت ها در نمایشگاه مجازی بتواند پیروز به جلب مشتری و عقد قرارداد تجاری شوند باید کوشش های زیادی انجام گیرد و تنها محدود به پلت فرم برگزاری نمایشگاه نخواهد بود.

وی با اشاره به رقابت گسترده در فضای مالی کنونی اظهار کرد: در فرم سیستم حمل و نقل آنلاین شرکت هایی زیادی ورود نموده اند اما تنها بخشی از آنها فراگیر و محبوب شده اند و توانسته اند مشتری جذب نمایند. شرکت نمایندگان در نمایشگاه ها نیز باید بتوانند از پتانسیل برگزاری نمایشگاه به گونه ای استفاده نمایند که بتوانند معرفی درست و کاملی از محصولات خود ارائه دهند و تکنیک هایی داشته باشند تا بتوانند در جذب مخاطب و عقد قراردادهای تجاری پیروز عمل نمایند.

وی تاکید نمود: روش هایی که می تواند منجر به بازدید مخاطبان از نمایشگاه مجازی گردد نیز بسیار مهم است و برای نمایشگاه پیش رو که قرار است از پنجم تا بیستم اسفند برگزار گردد باید از این روش ها و شیوه هایی استفاده گردد تا مخاطبان که مهم ترین هدف از برگزاری نمایشگاه هستند به بازدید از آن ترغیب شوند.

کلاهی درباره مشوق های نمایشگاهی به فعالان اتاق های بازرگانی و اعضای تشکل های مالی نیز اظهار کرد: این مشوق ها می تواند عاملی محرک برای شرکت ها و فعالان مالی برای حضور در نمایشگاه مجازی باشد؛ اما باید بیش از میزانی که تا به امروز اطلاع رسانی شده است در خصوص برگزاری این نمایشگاه اطلاع رسانی صورت گیرد تا بخش عمده ای از فعالان مالی در جریان برگزاری این رویداد قرار گیرند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3277

به "تسهیلات ویژه نخستین نمایشگاه مجازی به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ویژه نخستین نمایشگاه مجازی به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید