تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل

به گزارش یزد بلاگ، یکی از مهم ترین پرسش های کاربرانی که می خواهند از اینترنت ADSL به اینترنت VDSL کوچ کنند؛ قیمت و بسته های VDSL است.

تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل

همه می دانیم که اینترنت VDSL گران تر از ADSL است ولی تا چه اندازه گران است؟ قیمت بسته های مختلف آن چقدر است و آیا دارای بسته های با حجم بالا هست؟ این بسته ها به صرفه تر از بسته های حجم پایین هستند؟

دو شرکت مخابرات و شاتل که فعلا سرویس دهنده ها و بازیگران اصلی اینترنت ثابت و پرسرعت VDSL هستند؛ هریک شرایط متفاوتی در قیمت بسته های اینترنت VDSL دارند.

قبلا در چندین مقاله جداگانه از جمله برای اینترنت پرسرعت VDSL باید چقدر هزینه کنیم؟ و همه چیز درباره اینترنت VDSL مخابرات درباره تعرفه ها و بسته های آغاز سرویس وی دی اس ال مخابرات صحبت کردیم و در این مقاله سراغ بسته های اینترنت وی دی اس ال شاتل می رویم.

قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل

در مطلب صفر تا صد تجربه اینترنت VDSL: از ثبت نام، هزینه و مودم تا رانژه، سرعت و کیفیت اشاره کردیم شاتل برای ثبت نام و آغاز دو سرویس زیر را پیشنهاد می دهد:

سرویس 24 گیگابایت یک ساله با مودم به قیمت حدودی 240 هزار تومان (به روزرسانی: نزدیک 700 هزار تومان شده است)

سرویس 240 گیگابایت یک ساله با مودم به قیمت حدودی 650 هزار تومان (به روزرسانی: نزدیک 1 میلیون و 100 هزار تومان شد)

بعید است کاربری سرویس 24 گیگابایت یک ساله را انتخاب کند جز اینکه مشکل مالی و محدودیت در پرداخت هزینه داشته باشد.

اما پس از انتخاب یکی از این دو سرویس و اتمام آن پیش از موعد؛ چه اتفاقی می افتد؟

کاربر VDSL می تواند به سایت مای شاتل مراجعه کرده و ترافیک جدید خریداری کند؛ جایی که شاید بشود گفت سود واقعی شرکت های سرویس دهنده VDSL در آن جا است.

در حالت عادی و بدون اینکه از سوی شاتل جشنواره ای برگزار شده باشد؛ تعرفه و بسته های VDSL قابل انتخاب در پنل کاربری سایت مای شاتل را در زیر مشاهده می کنید:

در جشنواره، برخی بسته ها با قیمت کمتر و تخفیف های متنوعی عرضه می شوند. برای نمونه، دو بسته 10 و 50 گیگابایتی در جشنواره تیرماه شاتل قابل خرید بودند:

تحلیل قیمت اینترنت VDSL شاتل

شاتل 1 گیگابایت ترافیک اینترنت وی دی اس ال را 2 هزار تومان می دهد؛ همان قیمتی که برای ترافیک اینترنت ای دی اس ال نیز مصوب شده است و همه سرویس دهنده ها رعایت می کنند.

3 گیگابایت ترافیک 6 هزار تومان و 5 گیگابایت ترافیک 10 هزار تومان است. همین معادله هر گیگابایت ترافیک اضافه به مبلغ 2 هزار تومان برای بسته های دیگر تا 20 گیگابایت رعایت شده است.

اما از بسته 50 گیگابایتی شاهد ریزش قیمت و تخفیف هایی هستیم که هرچه حجم بسته بیشتر شود؛ تخفیف هم بیشتر است.

100 گیگابایت ترافیک: 1.654.000 ریال

200 گیگابایت ترافیک: 3.108.000 ریال

500 گیگابایت ترافیک: 6.958.000 ریال

در بسته های 100 تا 500 گیگابایت شاهد تخفیف های بیشتری هستیم و طبیعی است که کاربران به سوی خرید این بسته ها ترغیب شوند.

اما نکته بسیار مهم و قابل توجه برای کاربرانی که می خواهند از ADSL به VDSL بیایند؛ این است که قیمت ترافیک اضافه در هر دو سرویس شاتل مساوی و مشابه است. جدول خرید ترافیک اضافه شاتل روی سرویس های +ADSL2 را در زیر مشاهده می کنید که دقیقا مشابه VDSL است:

بنابراین، در خرید ترافیک هر دو سرویس اینترنت ثابت ADSL و VDSL مشابه هستند ولی در آغاز سرویس، اینترنت VDSL گران تر و با محدودیت هایی روبرو است. مانند ADSL خبری از سرویس های سالیانه چند هزار گیگابایت نیست تا سرویس دهنده روی فروش ترافیک سود داشته باشد.

پیش بینی می شود با افزایش شرکت های سرویس دهنده VDSL و ایجاد رقابت میان آن ها، شاهد ارزان تر شدن اینترنت VDSL و شکسته شدن این قیمت ها باشیم.

به روزرسانی (30 مهرماه)

شرکت شاتل تا اوایل شهریورماه مودم VDSL زایکسل VMG1312-T20B را با قیمت 300 هزار تومان به فروش می رساند ولی با توجه به افزایش قیمت مودم ها در بازار، اکنون این مودم را با قیمت 700 هزار تومان می فروشد.

بنابراین تقریبا هر دو سرویس اینترنت VDSL آغازی این شرکت نزدیک به 400 هزار تومان گران شدند. به این ترتیب، سرویس 240 گیگابایت یک ساله شاتل در حدود 1 میلیون و 100 هزار تومان شده است.

شاتل مدعی است این مودم در بازار قیمتی بالای 900 هزار تومان دارد و هم اکنون هم دارد با تخفیف به مشتریان خود عرضه می کند. ادعایی که به نظر می رسد تا حدودی درست باشد و تقریبا هیچ مودم VDSL در بازار زیر قیمت 700 هزار تومان نداریم!

شرکت شاتل ارائه اینترنت پرسرعت VDSL را در شهر قم به طور رسمی آغاز کرد. کاربرانی که پیش تر برای اینترنت VDSL شاتل در شهر قم…

به روزرسانی 22 مهرماه به زودی مخابرات عملیات فیبرکشی و تجهیز کافوها را به شرکت های دیگری مانند آسیاتک، پارس آنلاین و پیشگامان واگذار خواهد کرد. وزیر ارتباطات اعلام…

شاید برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح باشد که کار توسعه وی دی اس ال در ایران به کجا رسید؟ آغاز سال جدید برای کاربران با خبرهای…

برای بسیاری از کاربران اینترنت، پینگ و پکت لاست یک سرویس از سرعت مهم تر است. گیمرها فقط به دنبال پینگ و لگ یک بازی و…

مدیرعامل شرکت آسیاتک خبر داد در در بدبینانه ترین حالت تا یک ماه دیگر سرویس اینترنت VDSL عرضه عمومی خواهد شد. محمدعلی یوسفی زاده در گفت وگو با نشریه…

اگر دنبال اینترنت ثابت پر سرعت باشید؛ سه گزینه پیش رو دارید: اینترنت ADSL که البته اگر پرسرعت محسوبش کنیم؛ اینترنت VDSL که نسل جدیدتر ADSL…

در این مطلب می خواهم تجربه یک هفته ای خودم از استفاده اینترنت VDSL در ایران را بنویسم. سال ها است که اینترنت ADSL به درون منزل خانواده ها…

دیروز در خبر مخابرات: نزدیک به نیمی از مشترکان اینترنت VDSL نخواستند؛ محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی مخابرات ایران به نکته ای اشاره کردند که برای…

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2554

به "تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل" امتیاز دهید

7 کاربر به "تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل" امتیاز داده اند | 1.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه و قیمت بسته های اینترنت VDSL شاتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید