جلسه امروز مجلس لبنان ، سر ناسازگاری سمیر جعجع با سعد الحریری

به گزارش یزد بلاگ، رئیس حزب القوات اللبنانیه به عنوان یکی از متحدان اصلی المستقبل بیان کرد، در جلسه امروز مجلس هیچ نامزدی را برای نخست وزیری اعلام نمی کند.

جلسه امروز مجلس لبنان ، سر ناسازگاری سمیر جعجع با سعد الحریری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد، در جلسه مجلس امروز به هیچ شخصی برای نخست وزیری رأی نخواهد داد.

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی الجمهوریه، حزب مذکور با صدور بیانیه ای بر ائتلاف راهبردی با جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری تأکید کرد و گفت، از نظر القوات هیچ موضوعی بالاتر از توجه به درخواست مردم برای دولت تکنوکرات مستقل وجود ندارد و حزب القوات در رایزنی های امروز کسی را برای نخست وزیری مشخص نمی کند تا در صورتی که دولتی متشکل از چهره های متخصص و مستقل تشکیل شد به آن رأی اعتماد دهد.

روزنامه الجمهوریه در گزارش دیگری نوشت، به نظر می رسد الحریری در جلسه امروز آرای المستقبل (18 نماینده)، التنمیه و التحریر (17 نماینده)، اللقاء الدیموقراطی (9 نماینده)، الوسط المستقل (4 نماینده)، التکتل الوطنی (5 نماینده)، الجمهوریه القویه (15 نماینده)، الکتله القومیه الاجتماعیه (3 نماینده) و آرای تعدادی از نمایندگان مستقل را کسب کند.

در ادامه این گزارش آمده، لبنان القوی (به ریاست باسیل)، الوفاء للمقاومه، اللقاء التشاوری و ضمانه الجبل به علاوه تعدادی از نمایندگان مستقل به وی رأی نخواهند داد.

الجمهوریه اضافه نمود، با توجه به مواضع قوای سیاسی و تناقض واضح میان آنها مأموریت سعد الحریری برای تشکیل دولت با سختی های زیادی روبرو خواهد بود؛ در حالی که الحریری بر تشکیل دولت تکنوکرات صرف تأکید دارد بخش زیادی از گروه های سیاسی موافق دولت تکنو-سیاسی هستند که رئیس جمهور و دوگانه شیعه (حزب الله وامل) در رأس آن قرار دارند.

با توجه به این موضوعات، پیش بینی می گردد که چند ماه زمان برای تشکیل دولت زمان احتیاج است جز اینکه یکی از دو موضوع زیر اتفاق بیفتد:

اول: توافق سریع برای تشکیل دولت در چند هفته

دوم: یکی از مین های سیاسی در جهت تشکیل دولت منفجر گردد و احتمالاتی را به وجود آورد که کوچکترین آنها سخت است.

ص

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 296

به "جلسه امروز مجلس لبنان ، سر ناسازگاری سمیر جعجع با سعد الحریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه امروز مجلس لبنان ، سر ناسازگاری سمیر جعجع با سعد الحریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید