خبرنگاران رسانه ها زندگی دراز مدت با کرونا را به مردم بیاموزند

به گزارش یزد بلاگ، تهران-خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بازه زمانی درگیری با بیماری کرونا نامعلوم است گفت: احتیاج است فضای مجازی و رسانه ها روش های زندگی با کرونا به صورت طولانی مدت را به مردم آموزش دهند.

خبرنگاران رسانه ها زندگی دراز مدت با کرونا را به مردم بیاموزند

عباسعلی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت: در هفت ماه گذشته در رسانه ها و فضای مجازی به اندازه کافی آموزش در خصوص کرونا و کووید 19 داده شده است و هم اکنون 7 ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته و ما در نیمه میانی حادثه هستیم.

وی با بیان اینکه ما اطلاعاتی در دست نداریم که چه زمانی واکسن به بازار می آید، ادامه داد: همه ما اعم از مسوولین، مردم و دانشگاهیان باید یاد بگیریم که زیست جدیدی را تمرین کنیم و با این ویروس زندگی کنیم. نمی توانیم مثلا تا سه سال دانشگاه ها و زندگی مالی مردم را تعطیل کنیم بنابراین باید روش های زندگی را تغییر دهیم همچنین که در هفت ماه گذشته نیز سبک زندگی جدیدی را تجربه نموده ایم.

او ادامه داد: تمام کادر دانشگاهی علوم پزشکی در هفت ماه گذشته در دانشگاه و بیمارستان حضور داشته اند و با کرونا زندگی نموده اند. بنابراین باید همه ما زندگی جدید را آغاز کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا کاهش پیدا نموده و این موضوع طبیعی است. مردم از قرنطینه خسته می شوند و در همه کشورها نیز همین فرایند طی شده است. اما احتیاج است رسانه ها ، فضای مجازی و صدا و سیما آموزش های طولانی مدت را برای مردم در قالب سریال ها و برنامه های جذاب آموزشی تهیه نمایند.

کریمی تاکید نمود: حضور کرونا 7 ماه طول کشیده پس این امکان هست که تا سال ها وجود داشته باشد بنابراین روش های زندگی جدید باید برای مردم به صورت غیر مستقیم مستند سازی و ارائه گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز آمار متوفیان بر اثر کوید 19 را چنین بیان کرد: فوت 190 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 25 هزار و 779 نفر رسید، 26 استان کشور در شرایط قرمز هستند.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفت مهر 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 512 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و هزار و 514 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 449 هزار و 960 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 376 هزار و 531 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 4068 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز سه میلیون و 959 هزار و 783 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری اضافه نمود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در شرایط قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

وی گفت: امروز آغاز هفته سالمندی است. برنامه های هفته سالمندی از امروز تا 13 مهر با شعار کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان در کشور برگزار می گردد. هم اکنون 9.13 درصد جمعیت کشور سالمند بالای 60 سال است. سالمندان آسیب پذیرترین گروه در برابر بیماری کووید19 هستند به طوری که از زمان آغاز اپیدمی کرونا در کشور 50 درصد مبتلایان به بیماری کووید19 و 70 درصد موارد مرگ این بیماری از بین سالمندان بوده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2292

به "خبرنگاران رسانه ها زندگی دراز مدت با کرونا را به مردم بیاموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه ها زندگی دراز مدت با کرونا را به مردم بیاموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید