خبرنگاران مردم بخاطر نا کارآمدی ها با صندوق رای قهر نکنند

به گزارش یزد بلاگ، تهران-خبرنگاران- امیر واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مساله مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و لزوم انتخاب درست، گفت: مردم ناکارآمدی مسوولان را به پای نظام ننوشته و با عقلانیت کامل و با مشارکت حداکثری، بهترین فرد را برای مدیریت کشور انتخاب نمایند.

خبرنگاران مردم بخاطر نا کارآمدی ها با صندوق رای قهر نکنند

مشارکت حداکثری و انتخاب درست دو کلیدواژه مهم رهبر انقلاب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است. مشارکت حداکثری به معنای فراهم سازی بستر های مورد احتیاج برای حضور قشر های مختلف مردم با تفکرات سیاسی و فکری گوناگون می باشد که نشانگر وحدت و امنیت ملی است. از سوی دیگر علاوه بر بحث مشارکت، باید مساله انتخاب درست هم مورد توجه قرار گیرد. انتخاب درست به این معنا که مردم در رای دادن و انتخاب فرد مورد نظر، بر اساس ملاک هایی عمل نمایند تا خروجی صندوق رای مناسب ترین فرد با صندلی ریاست قوه مجریه و نفر دوم نظام باشد. توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی، آنالیز توانمندی فکری و اِشراف فرد به ابعاد مختلف فرهنگی، مالی، سیاسی و بین المللی از جمله شاخصه هایی است که باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

در حال حاضر با توجه به مسائل معیشتی مردم، بحث و گفت و گو پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آنگونه که مورد انتظار است در سطح جامعه دیده نمی گردد. همین امر وظیفه نهاد های نظام، احزاب و رسانه ها را برای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری بیش از گذشته سنگین می نماید. در این بین فعالان سیاسی و نهاد های مختلف باید با حمایت از اقدامات دولت در سطح بین المللی و دیپلماسی فعال وزارت خارجه، که باعث زنده شدن امید ها در جامعه شده، حمایت نموده و جهت برطرف تحریم ها را هموار نمایند. متاسفانه در این فضا نه تنها همراهی از سوی بعضی افراد و جریان ها دیده نمی گردد بلکه شاهد کوشش های سازمان یافته برای شکست این کوشش ها هم هستیم.

امیر واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، در گفت وگو با خبرنگاران به این مساله پرداخته که با چه سازوکارهایی می توان جهت مشارکت حداکثری را هموار کرد.

برای مشارکت حداکثری باید مردم را نسبت به برطرف مسائل امیدوار کرد

آشتیانی در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تحلیل فضای فعلی سیاسی کشور پیرامون انتخابات ریاست جمهوری، به خبرنگاران گفت: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، احتمالا فعالیت کاندیدا ها از اردیبهشت ماه آغاز می گردد و فضای سرد فعلی کاملا عوض می گردد. بنابراین تحلیل من این است که هنوز زمان کافی برای گرم شدن تنور انتخابات وجود دارد و قطعا با این سردی وارد انتخابات نخواهیم شد. البته از سوی دیگر نارضایتی ها و مسائل هم در این دوره در مشارکت مردم موثر خواهد بود مگر اینکه در این زمان باقی مانده مردم نسبت به برطرف مسائل امیدوار شوند.

وی اضافه نمود: انتخابات ریاست جمهوری متمایز از انتخابات شوراها و مجلس است چراکه یک نفر در این انتخابات باید انتخاب گردد و تعدد دیگر انتخابات در انتخابات ریاست جمهور وجود ندارد و از طرف دیگر هم اهمیت این انتخابات با توجه به صندلی رییس جمهوری متفاوت است. بنابراین مردم هم نباید احساسی و هیجانی رای دهند بلکه باید با منطق و حساب شده عمل نمایند. فعالان سیاسی هم باید منطقی و با احساس مسوولیت بالا افراد صلاحیت دار را به مردم معرفی نمایند.

شور و شعور دو گام مهم برای شرکت در انتخابات

وی با اشاره به ضرورت در کنار هم قرار دریافت شور انتخاباتی با شعور انتخاباتی، گفت: رهبری همیشه بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشتند. باید توجه داشت که از یک سو دشمنان خارجی، ضد انقلاب و بعضی گروه های داخلی تبلیغ می نمایند که مردم در انتخابات مشارکت نخواهند کرد و از سوی دیگر بعضی این راهبرد را دنبال می نمایند که مسائل را به گردن انقلاب و نظام انداخته و اصل این حرکت ها را زیر سوال ببرند. بنابراین در این فضا، راهبرد نظام، مشارکت حداکثری مردم است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در کنار مشارکت حداکثری که می توان از آن تعبیر به شور انتخابی کرد، مساله شعور انتخاباتی هم مهم و لازم است. به این معنا که در کنار مشارکت حداکثری مساله انتخاب درست بر اساس ملاک ها و نه هیجانات هم لازم است. مردم باید بر اساس اهمیت صندلی ریاست جمهوری به فردی رای دهند که در سطح این صندلی باشد. مردم باید به شعارها دقت نمایند و شعار های غیر واقعی را تشخیص دهند تا مورد سو استفاده بعضی جناح ها و احزاب قرار نگیرند. یعنی انتخاب مردم انتخاب احساسی نباشد بلکه منطقی و عقلانی انتخاب انجام دهند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه مردم باید نسبت به رای خود احساس مسوولیت نمایند، گفت: در کنار ضرورت توجه مردم به صلاحیت ها و شایستگی فردی که انتخاب می نمایند، دواطلبان هم از بیان شعار های غیر واقعی و یا فریبکارانه خودداری نمایند. چرا که این امر علاوه بر دوری از اصول اخلاقی سیاست ورزی مومنانه، توقعات مردم را افزایش می دهد که با عدم تحقق شعار مردم دچار یاس می شوند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3766

به "خبرنگاران مردم بخاطر نا کارآمدی ها با صندوق رای قهر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم بخاطر نا کارآمدی ها با صندوق رای قهر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید