خواص معجزه آسای آلوئه ورا

به گزارش یزد بلاگ، برگ های آلوئه ورا حاوی آب فراوان است که بافت گیاه را پر می نماید و حالتی شبیه ژل دارد. از این ژل در فراوری محصولات آلوئه ورا استفاده می گردد.

خواص معجزه آسای آلوئه ورا

به گزارش خبرنگاران، هزاران سال است که از آلوئه ورا در طب سنتی استفاده می گردد. این گیاه برای درمان آسیب های پوستی کاربرد فراوان دارد، اما آلوئه ورا فواید متعدد دیگری هم دارد که آن را به گیاهی بسیار باارزش تبدیل می نماید.

امروزه از آلوئه ورا در صنایع محصولات آرایشی، دارویی و غذایی استفاده بسیاری می گردد البته این گیاه فواید دیگری هم دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره شده است:

1. ترکیبات مفید آلوئه ورا

برگ های آلوئه ورا حاوی آب فراوان است که بافت گیاه را پر می نماید و حالتی شبیه ژل دارد. از این ژل در فراوری محصولات آلوئه ورا استفاده می گردد. ژل آلوئه ورا حاوی ترکیبات زیست فعال مفیدی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است. این مواد برای بدن مفید هستند.

2. آنتی اکسیدان و ضد باکتری

آنتی اکسیدان برای حفظ سلامت بدن مفید است. ژل آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است. این ترکیبات جلوی رشد باکتری و عفونت در انسان را می گیرند. بعلاوه آلوئه ورا ویژگی های ضدعفونی نماینده دارد و به همین علت سرعت بهبود جراحت های پوستی را بالا می برد.

3. ضد پلاک های دندان

پوسیدگی دندان و بیماری های لثوی در میان مردم بسیار رایج است. یکی از برترین روش های درمان این مسائل، کاهش تشکیل پلاک یا جرم روی دندان است.

پلاک پوشش باکتری های موجود در دهان است. در یک آنالیز محققان آب آلوئه ورای خالص را با دهانشویه حاوی کلرهگزیدین مقایسه کردند و دریافتند این گیاه می تواند به میزان کلرهگزیدین در کاهش پلاک های دندانی موثر باشد.

4. درمان آفت های دهانی

بسیاری از مردم زمانی در زندگی شان به آفت دهانی مبتلا شده اند. این نوع آفت معمولا زیر لب و درون دهان رخ می دهد و درمان یک هفته طول می کشد.

آنالیز ها نشان داده است، آلوئه ورا می تواند نه تنها سرعت درمان آفت و زخم های دهان را بالا ببرد، بلکه درد و ناراحتی ناشی از این زخم ها را تسکین دهد.

5. کاهش یبوست

ماده ای به نام لاتکس در آلوئه ورا وجود دارد که حاوی ترکیباتی به نام آلوئین و باربالوئین است که اثرات ملین دارند و یبوست را درمان می نمایند البته استفاده نادرست از این ماده، خطرناک است و به همین علت لاتکس آلوئه ورا در آمریکا، اجازه استفاده دارویی ندارد.

ضمناً برخلاف باورها، لاتکس آلوئه ورا نمی تواند مسائل گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر یا روده التهابی را درمان کند.

6. بهبود پوست و پیشگیری از چروک

استفاده از آلوئه ورا در یک دوره 90روزه می تواند فراوری کولاژن را افزایش دهد و انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشد. آنالیز ها نشان داده که آلوئه ورا می تواند رطوبت پوست را حفظ و آن را محکم تر کند. افرادی که پوست های خشک دارند می توانند با استفاده از این گیاه، پوست خود را مرطوب نگهدارند.

7. کاهش قند خون

بنابر بعضی از آنالیز ها آلوئه ورا می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و به همین علت برای افراد مبتلا به دیابت گیاه مناسبی است البته تحقیقات صورت گرفته در این مورد هنوز کافی نیستند و نمی توان مفید بودن این گیاه برای دیابتی ها را صددرصد تایید کرد.

منبع:بهداشت نیوز

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4242

به "خواص معجزه آسای آلوئه ورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص معجزه آسای آلوئه ورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید