داروی ضد شپش، درمان جدید کرونا!

به گزارش یزد بلاگ، یک مطالعه نشان می دهد دارویی که برای درمان شپش استفاده می شود می تواند خطر مرگ بیماران کرونایی در بیمارستان را تا 80 درصد کاهش دهد.

داروی ضد شپش، درمان جدید کرونا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، ایورمکتین نام داروی ارزان قیمتی است که تحقیقات نشان داده که به طور بالقوه زمانی که بیماران به مراقبت نیازمند هستند را کاهش می دهد.

دکتر اندرو هیل ، ویروس شناس از دانشگاه لیورپول که پشت این تجزیه و تحلیل واقع شده است ادعا کرد که این دارو می تواند در نبرد با ویروس نابود کننده باشد.

اما دانشمندان دیگر نسبت به این یافته تردید داشتند و گفتند که قبل از استفاده به عنوان یک درمان بالقوه ، داده های بیشتری مورد نیاز است.

آنها اشاره کردند که داروهای دیگری مانند هیدروکسی کلروکوین و توسیلیزوماب در آزمایشات اولیه نویدبخش بزرگی را نشان می دهند اما بعدا دانشمندان را ناامید کردند. به هر حال اکنون این شامپوی دارویی امیدواری های زیادی را به وجود آورده است.

ایورمکتین در دهه 1970 کشف شد و به سرعت به دارویی اساسی برای تعداد زیادی از عفونت های انگلی مانند شپش سر و گال تبدیل شده است.

اکنون برخی از دانشمندان معتقدند که می تواند در برابر کووید-19 نیز مفید باشد. آنها می گویند که این دارو با فلج کردن ویروس و غلبه بر سیستم عصبی آن و همچنین جلوگیری از تکثیر آن باعث نابودی آن می شود.

تحقیقات نشان داد که تنها هشت بیمار کرونایی از 573 بیمار که این دارو را دریافت کرده بودند فوت کرده اند ، در حالی که از 510 بیمار که دارونما دریافت کرده اند 44 نفر فوت کرده اند.

مدت زمان لازم برای خلاص شدن از ویروس از بدن نیز با مصرف ایورمکتین سریعتر بود.

در یک آزمایش در مصر ، 100 بیمار با علائم خفیف ، به طور متوسط در طی پنج روز با دریافت دارو خوب شدند.

نتایج مشابهی نیز در تحقیقی که در بنگلادش انجام شد ، مشاهده شد.

این مطالعات عمدتا در کشورهای در حال توسعه - از جمله بنگلادش ، آرژانتین و مصر - انجام شده و تحقیقات به سفارش سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

تجزیه و تحلیل اولیه نشان می دهد که ایورمکتین ممکن است به بیماران مبتلا به ویروس کمک کند اما دانشمندان هنوز در مورد اعلام دقیق این نتیجه گیری صبر می کنند.

دکتر هیل در سخنرانی گفت: اگر ببینیم که همین روندها در مطالعات بیشتری به طور مداوم مشاهده می شوند ، این واقعاً یک درمان تحول آفرین است.

انتظار می رود که آزمایشات مربوط به 7 هزار و 100 شرکت کننده دیگر در ماه های آینده منتشر شود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3151

به "داروی ضد شپش، درمان جدید کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ضد شپش، درمان جدید کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید