دانش بنیان های سلول بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می بخشند

به گزارش یزد بلاگ، محققان شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برای تهیه دارو و واکسنی علیه کرونا کوشش می نمایند.

دانش بنیان های سلول بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می بخشند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: محققان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان فعالیت هایی را در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شروع کردند که حوزه های گوناگونی را شامل می گردد.

حمیدیه ادامه داد: یک تیم تحقیقاتی روی سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان کرونا مشغول فعالیت هستند. اساتید دانشگاهی و 2 شرکت دانش بنیان در این تیم در کنار هم قرار گرفته اند تا با استفاده از استخراج سلول های مزانشیمی از 4 منبع گوناگون در درمان بیماران استفاده گردد. در چند ماه آینده نتیجه این تحقیقات تعیین می گردد.

وی درمان کرونا با نوع خاصی از سلول های ایمنی بدن (سلول های کشنده طبیعی NK Cell) را تحقیق دیگری دانست که در ان اساتید دانشگاهی و دانش بنیان ها همکاری دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی همچنین خبر از تحقیقات روی واکسن کرونا داد و گفت: گروهی از محققان با استفاده از دست ورزی داخل سلولی به دنبال ساخت واکسن هستند. اما ساخت واکسن فرآیندی پیچیده و زمان بر است. فعالیت در این زمینه شروع شده است. البته تحقیقاتی نیز در حوزه فراوری داروی ضد ویروس در حال اجرا است.

حمیدیه به یکی از اقدامات مهم دانش بنیان ها در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا اشاره نمود و گفت: یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی و ساخت دستگاه های تهویه مکانیکی (ونتیلاتور) غیر تهاجمی شده است. این دستگاه ها کاربردی تر و ارزان قیمت تر هستند. در حال حاضر اداره تجهیزات پزشکی در حال آنالیز دستگاه هستند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1006

به "دانش بنیان های سلول بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می بخشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانش بنیان های سلول بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می بخشند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان های سلول بنیادی و پزشکی بازساختی درمان کرونا را سرعت می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید