در بلک فرایدی به سراغ خرید چه محصولاتی برویم؟

به گزارش یزد بلاگ، احتمالا واژه بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه به گوش تان رسیده است. اما به راستی روز بلک فرایدی چه اتفاقی می افتد؟ تب و تاب این روز در ایران در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. در این روز کشور های مختلف جهان حراج و تخفیف های شگفت انگیزی بر روی محصولات خود ارائه می دهند. میزان فروش در این روز در مقایسه با ماه های دیگر سال افزایش چشمگیری پیدا می کند. مردم برای خرید در بلک فرایدی به فروشگاه ها و مراکز خرید می روند تا از تخفیف های استثنایی محصولات و برند های مورد علاقه خود بهره مند شوند.

در بلک فرایدی به سراغ خرید چه محصولاتی برویم؟

همراه با دیگر کشور های مختلف جهان، این روز در ایران نیز مورد توجه فروشندگان قرار گرفته است. خرید در بلک فرایدی فرصتی است برای تا لیست خرید بلند خود را تکمیل کنید. بسیاری از فروشندگان محصولات دیجیتال، آرایشی، پوشاک، لوازم منزل و حتی خوراک خود را با بهترین قیمت و در برخی شرایط کم ترین قیمت به فروش می گذارند. در این مطلب سعی کرده ایم محصولاتی را که در خرید در بلک فرایدی باید به سراغشان برویم را معرفی کنیم.

تاریخچه مختصر بلک فرایدی

اولین بار از کلمه بلک فرایدی زمانی استفاده شد که روز پس از روز شکرگزاری، مردمی که برای خرید کریسمس به خیابان ها، مراکز خرید و فروشگاه ها روانه شده بودند، باعث ایجاد ترافیک سنگین می شدند. اما بلک فرایدی چه روزی است؟ تاریخ بلک فرایدی، آخرین پنجشنبه سال، 29 نوامبر، برابر با 8 آذر است. در روز خرید در بلک فرایدی که به روز بعد از روز شکرگزاری نیز معروف است، مردم خرید کریسمس و سال جدید خود را شروع می کنند. با اینکه این روز تعطیل رسمی نیست، ولی بسیاری از محل کار خود مرخصی گرفته و خرید خود را شروع می کنند.

دلیل حضور بسیار گسترده مردم، افزایش میزان تخفیفات و حراج شگفت انگیز بر روی محصولات است. به این ترتیب، هر سال فروشندگان عمده و خرده، شرکت های بزرگ و کوچک هر ساله با برنامه های متفاوت، خریداران را به سمت خود می کشانند. در طی سال های گذشته تب و تاب بلک فرایدی به کشورهای دیگر هم رسیده است و در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ایران نیز طبق رسم و رسوم دیگر کشور ها، علاوه بر فروشگاه های فیزیکی، فروشگاه های اینترنتی خود را با این ترند همراه کرده اند و پیشنهادات داغ هر ساله خود را پیش از تاریخ موعود اعلام می کنند.

خرید در بلک فرایدی ایران

خرید در بلک فرایدی ایران، همانند دیگر کشور های جهان، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این روز در اصل قبل کریسمس برگزار می شود اما در ایران ارتباطی به کریسمس ندارد و جهت اجرای فرصت های شگفت انگیز حراج برای فروش محصولات برگزار می شود. حراج های به این سبک مشتریان جدیدی را برای فروشندگان ایجاد می کند. درآمد حاصل از این حراجی ها نسبت به فروش ماه های دیگر بیشتر می شود. در ایران نیز می توانید رد پای بلک فرایدی را پیدا کنید.

محصولاتی که در ایران بیشتر مورد توجه قرار می گیرند محصولات دیجیتالی هستند. گوشی موبایل، تبلت، لپتاپ، هندزفری و لوازم جانبی آن ها خریداران بیشتری دارد. قیمت تلویزیون نیز در این رویداد به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد. حتی قیمت این محصولات در بلک فرایدی تا نصف قیمت اصلی خود می رسد. شاید این بهترین فرصتی باشد که محصول مورد نظر خود را که مدت ها است منتظر زمان مناسب خرید آن هستید، تهیه کنید. با سر زدن به مراکز خرید اصلی محصولات دیجیتال یا فروشگاه های اینترنتی مرتبط می توانید از حراج بلک فرایدی آن ها مطلع شوید.

زیبایی و سلامت از سال های بسیار دور مورد توجه انسان بوده است. به همین علت محصولات آرایشی در رتبه دوم محصولات پرطرفدار بلک فرایدی قرار دارند. بیشتر برند های ایرانی و خارجی در این روز تخفیف ویژه در نظر می گیرند. تنوع محصولات بهداشتی به قدری زیاد است که در این روز شاید مجبور شوید بسیاری از محصولات را خریداری کنید. تخفیفات محصولات آرایشی از جمله عطر و ادکلن تا 40 درصد نیز اعمال شده است.

اگر به زیبای ظاهری خود اهمیت می دهید و همواره پوشاک خود را به سختی انتخاب می کنید ولی قیمت آن ها عموما گران هستند شاید بلک فرایدی فرصتی باشد تا لیست خرید خود را تکمیل کنید. بسیاری از برند های ایرانی و خارجی در داخل ایران نیز به روال موجود در جهان، میزان تخفیفات خود را بر محصولات افزایش می دهند.

خرید محصولات مواد غذایی در بلک فرایدی از دیگر مواردی است که جای خود را در این روز محکم کرده است. میزان تقاضا برای مواد غذایی شاید بیشتر از هر محصول دیگری باشد. از این رو به خصوص فروشگاه های مواد غذایی اینترنتی محصولات مواد غذایی که بیش تر از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند را با تخفیفات استثنایی به مردم عرضه می کنند. خرید بلک فرایدی خود را از قلم نیاندازید تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.

خرید در بلک فرایدی کشورهای خارجی

بلک فرایدی یکی از بزرگترین رویدادهای خرید در سال است. تقریبا تمام کسانی که از این رویداد با خبر هستند، در روزهای آخر ماه نوامبر به منتظر این رویداد می نشینند. خرید در بلک فرایدی کشور های خارج از ایران نیز از استقبال زیادی برخوردار است. وب سایت رسمی بلک فرایدی نیز به این منظور شروع به فعالیت کرده است. با مراجعه به این سایت نیز می توانید از آخرین تخفیفات این رویداد با خبر شوید. برند های معتبر و بزرگ جهان در این رویداد شرکت می کنند و تخفیف شگفت انگیز را بر روی محصولات پر طرفدار خود می گذارند. طبق آمار رسمی میانگین تخفیف در کشور های بزرگ جهان 56 الی 68 درصد اعلام شده است. این تخفیفات در برخی از محصولات تا 80 الی 90 درصد نیز می رسد. ولی تعداد محدودی از محصولات به این میزان از تخفیف می رسند. به همین علت نیاز است تا برنامه تخفیف شرکت ها و برند های معتبر جهان را از نزدیک دنبال کرد. امسال مانند سال های دیگر باید منتظر بود تا فروشندگان کمپین بلک فرایدی خود را معرفی کنند.

شرکت های تکنولوژی بزرگ همچون گوگل و اپل تخفیف های خود را بر روی محصولات خود اعلام می کنند. محصولات پر طرفدار این دو شرکت گوشی و لپتاپ هستند که در این روز میزان فروش آن ها به دو تا سه برابر نیز می رسد. خرید دوربین های عکاسی نیز در صدر لیست قرار دارند. اگر به موسیقی علاقه مند هستید، دستگاه های پخش موسیقی در این فصل قیمت های مناسبی پیدا می کنند. شرکت آمازون اعمال تخفیفات خود را فقط به این روز بسنده نمیکند. تخفیفات این شرکت تا 4 روز بعد یعنی تا سایبر ماندی (Cyber Monday) ادامه دارد. اگر مایل هستید اطلاعاتی در مورد سایبر ماندی به دست آورید می توانید به مطلب مربوط به آن در مجله خبرنگاران مراجعه کنید.

برند های بزرگ مد و لباس نیز سهم خود از بلک فرایدی را به کار می برند و تخفیفات قابل توجهی بر روی محصولات خود می گذارند. برند های کوچک تر نیز در این رویداد فرصتی پیدا می کنند تا محصولات خود را به مشتریان با قیمت خیلی مناسب عرضه کنند.

از زمان حضور این رویداد غیر رسمی در کشور های غربی و ایران، روز به روز تقاضا برای تخفیف بیشتر بر کالاهای متنوع افزایش پیدا کرده است. هر سال فروشندگان بیشتری در این رویداد شرکت می کنند تا میزان فروش و مشتریان وفادار خود را افزایش دهند. در این رویداد محصولات متنوعی را به سبد خرید خود می توانید اضافه کنید. یا اگر مدت ها منتظر تخفیف باور نکردنی برای محصول مورد علاقه خود بودید، این فرصت را از دست ندهید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 53

به "در بلک فرایدی به سراغ خرید چه محصولاتی برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در بلک فرایدی به سراغ خرید چه محصولاتی برویم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بلک فرایدی به سراغ خرید چه محصولاتی برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید