دعوت بانک مسکن از انبوه سازان برای ساخت مسکن با وام 450 میلیونی

به گزارش یزد بلاگ، مدیر عامل بانک مسکن از انبوه سازان خواست تا با استفاده از وام 450 میلیونی ساخت وساز، عقب ماندگی در بخش ساخت مسکن را جبران نمایند.

دعوت بانک مسکن از انبوه سازان برای ساخت مسکن با وام 450 میلیونی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمود شایان با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، اضافه کرد: اکنون سقف تسهیلات ساخت مسکن به روش های معمول 200 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است که سال جاری سقف تسهیلات مسکن برای سازندگانی که از فناوری های نوین در فرایند ساخت استفاده نمایند بیش از دو برابر و به 450 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است.

شایان گفت: از انبوه سازان دعوت می کنم که با توجه به شکاف عرضه با تقاضای مسکن از این تسهیلات ویژه بانک مسکن بهره ببرند تا بتوانیم به تدریج عقب ماندگی های فراوری مسکن در کشور را جبران کنیم.

وی درباره میزان عقب ماندگی عرضه از تقاضای مسکن طی سال های گذشته، گفت: در حالی که سالانه باید حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و فراوری می شد، اما طی سال های گذشته این میزان به کمتر از 400 هزار واحد رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن اضافه کرد: به همین دلیل افزایش سقف تسهیلات ساخت برای واحد های دارای فناوری نوین به 450 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، مشوق بانک مسکن برای تحریک سمت عرضه است و یک فرصت مناسب برای انبوه سازان خواهد بود.

شایان همچنین درباره مشارکت بانک در تامین ملی پروژه های سراسری گفت: در این حوزه بانک مسکن در قالب برنامه اقدام ملی مسکن نسبت به تامین اقتصادی تعدادی از واحد های مسکونی اقدام نموده است.

وی گفت: در این زمینه متقاضیان برای اینکه بتوانند از ابتدا در پروژه مشارکت داشته باشند باید 40 میلیون تومان سهم الشرکه خود را واریز نمایند که تا به امروز بیش از 76 هزار میلیارد ریال از سهم آورده متقاضیان توسط 108 هزار و 643 نفر واریز شده است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از منابعی که از سوی متقاضیان برای ساخت مسکن ملی واریز شده، تا به امروز نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال از این منابع مردم به پروژه ها اختصاص یافته است. ضمن اینکه حدود یکهزار و 114 میلیارد ریال از منابع اقتصادی بانک تزریق شده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4084

به "دعوت بانک مسکن از انبوه سازان برای ساخت مسکن با وام 450 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت بانک مسکن از انبوه سازان برای ساخت مسکن با وام 450 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید