راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می گردد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از صنایع متوسط و کوچک حمایت خواهیم کرد وبا سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری که از فایناس چین اجرا شده خط سریع السیر راه آهن تهران -قم-اصفهان با سرعت 350 کیلومتر در ساعت تامین اعتبار شد.

راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می گردد

به گزارش خبرنگاران از قم، علی اشرف افخمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سه پروژه صنعتی استان قم که در کارخانه عطرین نخ برگزار گردید، با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه صنعت کشور گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در تامین اقتصادی بخش های صنعتی کشور اجرا شده است.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: در 9 ماه گذشته 36 طرح را که تامین اقتصادی نموده بودیم به بهره برداری رسید و بر این اساس 5 هزارفرصت شغلی ایجاد شد و در همین رابطه 800 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و نیز بخشی دلاری انجام شد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن بیان نمود: تا سرانجام سال جاری 22 طرح دیگر افتتاح می گردد که برای بهره برداری آن ها 62 میلیون دلار سرمایه گذاری کردیم و بر این اساس 2600 شغل فرصت شغلی ایجاد می گردد.

وی با تاکید بر اهمیت نظم در سیستم بانکی کشور مطرح نمود: ما جز بانک هایی هستیم که در یک سال گذشته هیچ گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشتیم و معوقاتمان بسیار اندک است.

افخمی با بیان اینکه از صندوق توسعه ملی بیش از سه میلیارد دلار گشایش اعتبار نموده ایم توضیح داد: یکی از کارهای مهمی که در یک سال گذشته اجرا شده است برطرف مشکل خط اعتباری چین و فعال سازی آن با گشایش 1. 7 میلیارد دلار با سرمایه گذاری در 7 طرح فولادی بوده است.

مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از صنایع متوسط و کوچک حمایت خواهیم کرد وبا سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری که از فایناس چین اجرا شده خط سریع السیر راه آهن تهران قم اصفهان با سرعت 350 کیلومتر در ساعت تامین اعتبار شد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن از راه اندازی نیروگاه قم با تامین اعتبار از صندوق ملی توسعه خبرداد و بیان نمود: این پروژه طی تفاهم نامه ای که با شرکت سرمایه گذاری تدبیر به امضا رسیده است و با موضوع بانک صنعت و معدن در مرحله مطالعاتی قرار گرفته است و در آینده ای نزدیک قرار است تا کلنگ احداث آن با ظرفیت 500 مگاوات به زمین زده خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت از فراوری داخلی مطرح نمود: یکی از سیاست هایی که بانک صنعت معدن پیگیری می نماید حمایت از واحدهای فراوریی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط است و جهت برون رفت از رکود باید به سمت حمایت از فراوری داخلی برویم.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 283

به "راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید