رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شفق نیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با جان گادوری، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او ملاقات و گفت وگو کرد.

رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

دو طرف در این ملاقات درباره آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم و تهدیدات و تحرکات داعش در عراق رایزنی و بر افزایش کوشش ها و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با حمایت ائتلاف بین المللی برای نابودی کامل داعش به ویژه در منطقه ها دارای شکاف های امنیتی تاکید کردند.

بارزانی و گادوری توافق نظر داشتند که تداوم حملات داعش تهدیدی واقعی و خطری جدی برای امنیت عراق، سوریه، منطقه و کشورهای افریقایی است.

دو طرف در ادامه تاکید کردند جنگ علیه داعش و خشونت تنها به عملیات نظامی محدود نیست، در این باره به اوضاع اردوگاه الهول در سوریه اشاره و بر لزوم کوشش برای ممانعت از ایجاد بسترهای خشونت زا تاکید شد.

بارزانی و گادوری در خاتمه درباره اهمیت یاری و بازگرداندن آوارگان جنگی و ممانعت از تکرار حملات به نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق و کوشش های مشترک و همکاری در حمایت امنیت و ثبات منطقه، شرایط کنونی و آینده سوریه و مساله کُردها گقت و گو کردند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4232

به "رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید