روسیه یک میلیارد دوز واکسن کرونا فراوری می نماید

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل ازسی ان بی سی، روسیه روز گذشته گفت واکسن اسپوتنیک -5 در مقابله با ویروس کرونا 95 درصد کارآمد است. همچنین این واکسن از رقبای خود ارزان تر است و سال آینده یک میلیارد دوز از آن فراوری می گردد.

روسیه یک میلیارد دوز واکسن کرونا فراوری می نماید

روز گذشته صندوقRDIF روسیه در بیانیه ای به معاملات با شرکت های برتر داروسازی اشاره نمود و نوشت این بدان معنا است که روسیه تصمیم دارد از شروع 2021 میلادی سالانه واکسن کافی برای 500 میلیون نفر فراوری کند.

از آنجا که این واکسن در 2 دوز به افراد تزریق می گردد، می توان نتیجه گرفت که این کشور سال آینده میلادی یک میلیارد دوز اسپوتنیک 5 فراوری کند.

همچنین در بیانیه این شرکت آمده هزینه هر دوز از اسپوتنیک -5 برای بازارهای بین المللی کمتر از 10 دلار خواهد بود. بنابراین این واکسن دوبار ارزان تر از واکسن های مبتنی بر فناوری mRNA با کارآمدی مشابه است.

این بیانیه اشاره به واکسن های بالقوه ای دارد که در شرکت های بیوان تک (با همکاری فایزر) و مدرنا ساخته شده اند. در هفته های گذشته توسعه دهندگان این واکسن ها از کارآمدی 95 درصدی آنها خبر داده اند.طبق اطلاعات موجود هزینه هر دوز واکسن کووید 19 شرکت بیوان تک 20 دلار است. مدیر ارشد اجرایی مدرنا نیز اظهار داشت هزینه هر دوز واکسن کووید 19 آن 25 تا 37 دلار است.

بیوان تک وفایزر عالم نموده اند در 2021 میلادی حدود 1.3 میلیار دوز واکسن بالقوه کووید 19 می سازند. از سوی دیگر مدرنا نیز ادعا می نماید سال آینده 500 میلیون تا یک میلیارد دوز واکسن بالقوه خود را فراوری می نماید.

نخستین واکسن ویروس کرونای دنیا در روسیه ثبت شد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2825

به "روسیه یک میلیارد دوز واکسن کرونا فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه یک میلیارد دوز واکسن کرونا فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید