رویترز: طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل را آزاد نکرده است

به گزارش یزد بلاگ، رسانه انگلیسی گزارش داد که با وجود آزادی 3 نفر از اعضای ارشد شبکه حقانی طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی کابل را رها نکرده است.

رویترز: طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل را آزاد نکرده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، یک دیپلمات و مقام سابق افغان که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت که با وجود آزادی سه نفر از اعضای ارشد شبکه حقانی طالبان هنوز دو استاد آمریکایی و استرالیایی تبار دانشگاه آمریکایی کابل را رها نکرده است.

این دیپلمات افغان از ارائه جزئیات درباره چرایی عدم تبادل زندانیان توسط طالبان خودداری کرد.

وزارت خارجه آمریکا و سفارت این کشور در کابل تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده اند اما سخنگوی وزارت خارجه استرالیا ابراز امیدواری می کند که طالبان فوراً این زندانیان را آزاد کند.

وی اضافه کرد که استرالیا از نگرانی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای گروگان ها قدردانی می کند. تیموتی ویکس استرالیایی و کوین کینگ آمریکایی اساتید دانشگاه آمریکایی کابل هستند که آگوست سال 2016 میلادی توسط طالبان از این دانشگاه ربوده شدند.

دولت افغانستان انس حقانی برادر سرکرده شبکه حقانی و دو نفر از دیگر اعضای ارشد این گروه را به امید کاهش خشونت ها و گفت وگوهای مستقیم با طالبان آزاد کرده است.

آزادی انس حقانی، که پیش از آن دولت آن را خط قرمز خود می دانست، نقدها گسترده ای را در پی داشته و شماری از اعضای مجلس این اقدام را نشان دهنده عدم استقلال قوه قضائیه افغانستان می دانند.

.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 104

به "رویترز: طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل را آزاد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: طالبان هنوز اساتید دانشگاه آمریکایی در کابل را آزاد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید