شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا

به گزارش یزد بلاگ، شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا چگونه است؟

تقریبا دو سال از شیوع ویروس کووید 19 در دنیا می گذرد و این ویروس تحولات زیادی در صنعت گردشگری ایجاد نموده است. به همین علت مسافران برای ورود به کشورها باید شرایط و قوانینی را رعایت نمایند. کشور پرطرفدار کانادا هم از این مقوله جدا نبوده است. به عبارتی مرزهای کانادا به روی ایرانیان زمانی باز می گردد که شرایط ورود به این کشور را رعایت نمایند. بسیاری از مسافران ایرانی از شرایط ورود به کانادا آگاه نیستند. پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید با خبرنگاران همراه باشید. در این مقاله شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا را بیان خواهیم کرد.

شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا

محدودیت های مرزی ورود به کانادا

1- بیشتر مسافران باید بدانند که تا 21 سپتامبر 2021 مجاز به ورود در این کشور نیستند. البته این قانون شامل افرادی که دارای دو تابعیت از کانادا و ایمیل تایید مجوز ورود هستند، نمی گردد.

بعلاوه این قانون افرادی که زیر نظر قانون هند و کانادا هستند و گواهی شرایط هند (CIS) یا گواهی شرایط امن هند دارند، را شامل نمی گردد.

  • این قانون در خصوص اعضای درجه یک خانواده اتباع کانادا، مقیم دائم کانادا و افرادی که در طول سفر تحت نظارت خانواده های بومی کانادایی هستند، صدق نمی کند. این افراد باید حداقل 15 روز در کانادا بمانند و قرنطینه شوند.
  • اقامت کمتر از 15 روز در صورتی مجاز است که دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا واکسینه شده اند. آسترازنکا کووید شیلد ((AstraZeneca)(Covishield) ، آسترازنکا بایوساینس (AstraZeneca (SK Bioscience))،آسترازنکا واکسزوریا (AstraZeneca (Vaxzevria))، جانسن(Janssen)،مدرنا (Moderna) و فایزر (Pfizer-BioNTech).
  • البته اعضای دیگر خانواده اتباع کانادا، مقیم دائم کانادا و افرادی که در طول سفر تحت نظارت خانواده های بومی کانادایی هستند باید حداقل 15 روز اقامت در کانادا داشته باشند و دوران قرنطینه را هم در این کشور بگذرانند. علاوه بر این باید دارای مجوز کتبی صادر شده از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) باشند.
  • در صورتی که این افراد بخواهند کمتر از 15 روز اقامت داشته باشند باید دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد، حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا واکسینه شده اند. واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا کووید شیلد (AstraZeneca)(Covishield) ، آسترازنکا بایوساینس (AstraZeneca (SK Bioscience))،آسترازنکا واکسزوریا (AstraZeneca (Vaxzevria))، جانسن(Janssen)،مدرنا (Moderna) و فایزر (Pfizer-BioNTech).
  • مسافرانی که دارای مجوز از معاون وزیر میراث کانادا (PCH) هم هستند، شامل این قانون نمی شوند.
  • این قانون برای مسافرانی که دارای مجوز تحصیل یا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، صادر شده از کانادا هستند، صدق نمی کند. البته، آنها باید در یک موسسه آموزشی (DLI) مورد تایید کانادا شرکت کنند تا آموزش های لازم در خصوص ویروس کووید 19 را ببینند.
  • بعلاوه این قانون در خصوص مسافرانی که درخواست اقامت دائم دارند، صدق نمی کند. این افراد باید مجوز کتبی صادر شده از اداره قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان را داشته باشند.

مسافران ایرانی برای اطلاع از معافیت های بیشتر می توانند به سایت قوانین ورود به کانادا مراجعه کنند.

شرایط واکسیناسیون و آزمایش مسافران ایرانی به کانادا

به طور کلی بیشتر مسافران به آزمایش یا واکسیناسیون COVID-19 احتیاج دارند.

1- بعلاوه مسافران می توانند پس از ورود به کانادا به مدت 14 روز در قرنطینه قرار بگیرند. برای اطلاع از جزییات بیشتر می توانند به سایت شرایط سفر به کانادا مراجعه کنید.

  • در صورتی که مسافران ایرانی دارای گواهینامه واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا واکسیناسیون کامل شده اند اجازه ورود به کانادا را خواهند داشت. واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا کووید شیلد (AstraZeneca)(Covishield) ، آسترازنکا بایوساینس (AstraZeneca (SK Bioscience))،آسترازنکا واکسزوریا (AstraZeneca (Vaxzevria))، جانسن(Janssen)،مدرنا (Moderna) و فایزر (Pfizer-BioNTech).
  • بچه ها زیر 12 سال می توانند بدون گواهی واکسیناسیون وارد کانادا شوند.

مسافران می توانند برای اطلاع بیشتر از شرایط واکسیناسیون به سایت شرایط افراد واکسینه شده کانادا مراجعه کنند.

2- گواهی منفی آزمایش کووید 19 مسافران باید حداقل 3 روز قبل از سفر به کانادا صورت گرفته باشد. آزمایش های پذیرفته شده شامل CRISPR ،Ct، تشخیص ژن E، تشخیص ژن N، تشخیص Orf1a/b، تشخیص ژن RdRp، تشخیص ژن ddPCR، تقویت ایزوترمال، LamPORE ،NAAT ،NAT ،NGS ،PCR ،qPCR ،RNA ،RT-LAMP RT-PCR، مشخص توالی و WGS می شوند.

  • مسافران می توانند برای دریافت جزئیات بیشتر به سایت شرایط آزمایش مسافران کانادا مراجعه کنند.
  • مسافران در نظر داشته باشند که نتایج آزمایش صادر شده در هند برای ورود به کانادا پذیرفته نمی گردد.
  • مسافرانی که آزمایش COVID-19 مثبت آنها حداقل 15 روز و حدبیشتر 180 روز قبل از ورود به کانادا صورت گرفته است، اجازه ورود به این کشور خواهند داشت.
  • آزمایش های پذیرفته شده شامل CRISPR ،Ct، تشخیص ژن E، تشخیص ژن N، تشخیص Orf1a/b، تشخیص ژن RdRp، تشخیص ژن ddPCR، تقویت ایزوترمال، LamPORE ،NAAT ،NAT ،NGS ،PCR ،qPCR ،RNA ،RT-LAMP RT-PCR، مشخص توالی و WGS می شوند.

3- مسافران در روز اول و روز هشتم پس از ورود به کانادا تحت آزمایش مولکولی COVID-19 قرار می گیرند.

  • آزمایش مولکولی COVID-19 در روز 8 پس از ورود، برای مسافرانی که دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا واکسینه شده اند، اعمال می گردد. واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا کووید شیلد (AstraZeneca)(Covishield) ، آسترازنکا بایوساینس (AstraZeneca (SK Bioscience))،آسترازنکا واکسزوریا (AstraZeneca (Vaxzevria))، جانسن(Janssen)،مدرنا (Moderna) و فایزر (Pfizer-BioNTech).

سایر شرایط ورود به کانادا

  • مسافران باید اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی، حدبیشتر 72 ساعت قبل از ورود، به وسیله برنامه ArriveCAN یا آن ارسال کنند .
  • مسافران دو تابعیتی کانادا باید با گذرنامه صادر شده از کانادا سفر کنند.

برای اطلاع دقیق از شرایط نو ورود به کانادا می توانید به سایت IATA مراجعه کنید.

اگر در دوران کرونا به کانادا مسافرت نموده اید، تجربه سفرتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

طاهره یلفانی

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فلای تودی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4401

به "شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود ایرانیان به کانادا در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید