شکست فیروزجا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن

به گزارش یزد بلاگ، نابغه جوان شطرنج جهان در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن مقابل وسلی سو به دو شکست و یک تساوی دست یافت.

شکست فیروزجا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج کارلسن که از 23 اسفند آغاز شده است، 16 شطرنج باز برتر جهان حضور دارند.

در تورنمنت دعوتی آنلاین مگنوس کارلسن چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان شرکت کرده اند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به جذابیت این رقابت ها افزوده است.

16 بازیکن این تورنمنت در دور مقدماتی و در سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند که در آخر هشت بازیکن برتر توانستند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه پیدا کنند. فیروزجا با قرار دریافت در رده ششم این رقابت ها پیروز شد به مرحله بعدی صعود کند.

دور رفت مرحله حذفی و یک چهارم خاتمهی این رقابت ها برگزار گشت که در مهمترین رقابت ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو رفت.

نابغه جوان شطرنج جهان در بازی اول با مهره سیاه به مصاف حریف رفت و مغلوب گردید. در بازی دوم فیروزجا مقابل سو باز هم مغلوب گردید و این درحالی بود که در برخی از مواقع در دور دوم از حریف پیش بود.

بازی سوم درحالی آغاز شد که دو شطرنج باز پایاپای پیش می رفتند. در اواسط بازی فیروزجا در شرایط برنده بود اما در آخر دو شطرنج باز به تساوی رضایت دادند تا روز اول مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2.5 بر نیم به سود سو خاتمه بپذیرد.

امروز (چهار شنبه) دور دوم این رقابت ها آغاز می شود که فیروزجا بازهم به مصاف وسلی سو می رود. فیروزجا برای حذف نشدن نیاز دارد که در دور رفت وسلی سو را در سه دور شکست دهد تا بتواند مقدمات صعود خود را به جمع 4 بازیکن نهایی آماده کند.

در دیگر بازی های مرحله یک چهارم نهایی کارلسن با آرونیان بازی کرد که در آخر کارلسن با نتیجه 2.5 بر نیم از حریف پیش افتاد.

همچنین آنیش گیری با واشیه لاگراو بازی کرد و دو شطرنج باز به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. در دیگر بازی ها نپو با ناکامورا به رقابت پرداخت که این دو شطرنج باز هم به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.

جوایز این رقابت ها 220 هزار دلار معین شده است.

لازم به ذکر است که در مرحله مقدماتی این رقابت ها، مگنوس کارلسن نروژی پیروز شد با 10.5 امتیاز صدرنشین شود و فیروزجا با 8.5 امتیاز ششم شد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3582

به "شکست فیروزجا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست فیروزجا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید