عراق، شروع جلسه علنی مجلس، مقتدی صدر 4 نامزد برای نخست وزیری معرفی کرد

به گزارش یزد بلاگ، رهبر جریان صدر در حالی که با نامزدهای معرفی شده از سوی گروه های سیاسی برای تشکیل دولت جدید به دلایل مختلف مخالفت می نماید، چهار نامزد برای تصدی نخست وزیری معرفی نموده است.

عراق، شروع جلسه علنی مجلس، مقتدی صدر 4 نامزد برای نخست وزیری معرفی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، دفتر ویژه مقتدی صدر امروز سه شنبه اسامی چهار نفر را به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری عراق معرفی نموده و گفته است این افراد هیچ فعالیتی در چارچوب جریان صدر نداشته و به آن وابسته نیستند.

احمد کریم حمد العجباوی ، رافد عبدالرحیم نعمان الاعرجی، سعد غالی کاظم التمیمی و غزوان یاسر منیجل الشبلاوی چهار فردی هستند که جریان صدر آنها را برای تصدی نخست وزیری معرفی نموده است.

شروع جلسه علنی مجلس به ریاست الکعبی

خبر دیگر اینکه نشست علنی مجلس عراق از لحظاتی پیش به ریاست حسن الکعبی معاون اول رئیس مجلس شروع شده است.

یک منبع مجلسی گفته است مجلس امروز بیست و چهارمین نشست خود از دوره قانونگذاری نخست را به ریاست حسن الکعبی و با حضور 184 نماینده شروع نموده است. الکعبی تأکید نموده است که این نشست علنی و در برابر افکار عمومی برگزار می گردد.

الفرات از ادای سوگند سه نماینده جدید در صحن مجلس خبر داده است.

خبر دیگر اینکه حنین قدو از نمایندگان عضو ائتلاف البناء گفته است این ائتلاف پس از کنار گذاشتن نام قصی السهیل، اسامی جدیدی را برای تصدی نخست وزیری آنالیز می نماید.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق هم گفت: تمام کوشش خود را به کار می گیریم تا با عبور از شرایط کنونی به سمت اصلاحات بیشتر حرکت کنیم.

خبر دیگر اینکه ریاست مجلس عراق از کمیسیون امنیت و دفاعی خواسته است موضوع قانونی بودن زمینی را که سفارت آمریکا در آن احداث شده پیگیری کند.

خبر دیگر اینکه یک منبع عراقی خبر ارسال نامه ای از سوی ریاست مجلس به رئیس جمهور و مشخص ائتلاف البناء به عنوان فراکسیون اکثریت را تکذیب نموده است.

تازه ترین خبر از عراق حاکی است که نمایندگان مجلس در نشست علنی خود که همچنان ادامه دارد به 22 ماده قانون جدید انتخابات رای دادند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 336

به "عراق، شروع جلسه علنی مجلس، مقتدی صدر 4 نامزد برای نخست وزیری معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، شروع جلسه علنی مجلس، مقتدی صدر 4 نامزد برای نخست وزیری معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید