عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد داروی درمان سرطان معده ساخت

به گزارش یزد بلاگ، داروی مؤثر در درمان سرطان معده توسط عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد شهرکرد ساخته شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد داروی درمان سرطان معده ساخت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از واحد شهرکرد، داروی مؤثر در درمان سرطان معده توسط دکتر فرهنگ تیرگیر، عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ساخته شد.

دکتر تیرگیر در این خصوص گفت: باتوجه به اینکه در درمان سرطان از روش های شیمی درمانی استفاده می گردد و در این روش به همراه از بین رفتن سلول های سرطانی، تعدادی از سلول های سالم نیز از بین رفته و این رخداد باعث بروز عوارض جانبی، عدم موفقیت درمان و در نهایت مرگ بیمار می گردد.

وی گفت: لذا در این داروی ساختگی از اسکلت ساختاری آمینواسید ها به عنوان ترکیبات بیولوژیک و سازگار با بدن انسان برای تثبیت گروه عاملی حلقوی2و5-دی کتو بی پیرازین ها بهره گرفته شد.

دکتر تیرگیر اضافه کرد: تأثیرات این دارو بر روی پیکربندی و فعالیت ساختاری آنزیم پروتیاز (Chymotrypsin) و همچنین بر روی سلول های سرطانی معده به روش های مختلف بررسی شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اعلام کرد: بررسی MTT داروی سنتزی بر روی سلول های سرطانی معده حاکی از این است که داروی ساختگی ضمن از بین بردن سلول های سرطانی هیچ گونه سمیتی برای سلول های زنده نداشته و گامی بزرگ در جهت استفاده از این دارو در درمان سرطان معده برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: تست های بالینی این دارو با همکاری دکتر صادق فرهادیان و دکتر شارقی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرکرد اجرا شده و نتایج گزارش این تحقیق در مجله ournal of Molecular Liquids از انتشارات Elsevier با ضریب تاثیر 5 به چاپ رسیده است.

دکتر تیرگیر در خاتمه گفت: داروی مؤثر در درمان سرطان معده در حال ثبت در سازمان غذا و دارو است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 42

به "عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد داروی درمان سرطان معده ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد داروی درمان سرطان معده ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید