عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان تنها تبدیل کننده انرژی هسته ای به انرژی برق در سال 1399، مجموعا 5527 میلیون کیلووات برق فراوری نموده که از این میزان 5053 میلیون کیلووات وارد شبکه برق کشور شده است.

عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99

بدین ترتیب از ابتدای فعالیت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1390 تا کنون، 47726 میلیون کیلووات برق فراوری شده و 43444 میلیون کیلووات برق نیز به شبکه توزیع برق تحویل داده شده است.

4 ماه توقف نیروگاه اتمی بوشهر، عامل کاهش 18 درصدی فراوری برق

فراوری برق نیروگاه اتمی بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

به همین دلیل براساس اطلاعات بدست آمده از منابع موثق علت این کاهش، توقف فراوری به منظور تعویض سوخت نیروگاه در ماه های اردیبهشت و خرداد سال 99 و همچنین تعطیلی نیروگاه در ماه های بهمن و اسفند امسال به دلیل درخواست وزارت نیرو مبنی بر آمادگی کامل فراوری برق در پیک تابستانی عنوان شده است.

نقش نیروگاه اتمی بوشهر در حفظ محیط زیست

با توجه به اینکه فرآیند فراوری برق در نیروگاه اتمی بوشهر بدون استفاده از منابع فسیلی نظیر گاز و گازوییل انجام می گردد، لذا میزان صرفه جویی اجرا شده در مصرف سوخت های فسیلی نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1399 معادل 8.7 میلیون بشکه نفت خام برآورد می گردد.

از طرفی یکی از نکات مثبت به کار گیری انرژی هسته ای در زمینه فراوری برق، جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده محیط زیست است، از این رو فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر از منتشر شدن 4.5 میلیون تن گاز آلاینده در امسال جلوگیری کرده و از این منظر، نقش قال توجهی در حفظ محیط زیست ایفا کرده است.

منبع: فارس

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3571

به "عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید