فرق فاند و اسکالرشیپ چیست؟

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران | سرویس علوم - اگر به فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، حتما با توجه به هزینه های بالا به دریافت کمک هزینه از دانشگاه فکر کرده اید. اغلب وقتی برای دریافت کمک هزینه اقدام می کنیم با دو مفهوم فاند و اسکالرشیپ روبه رو می شویم. اگر تفات این دو مفهوم برای ما روشن نباشد نمی توانیم انتخاب مناسبی داشته باشیم، بنابراین اگر به فکر دریافت بورس تحصیلی و کمک هزینه هستید، با ما همراه باشید. در این مطلب به بررسی فرق فاند و اسکالرشیب می پردازیم و انواع فاند را معرفی می کنیم.

فرق فاند و اسکالرشیپ چیست؟

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • فرق فاند و اسکالرشیپ
  • انواع فاند

فرق فاند و اسکالرشیپ

پاسخ به این سوال می تواند گیج کننده باشد، اما به طور کلی می توان گفت اسکالرشیب نوعی فاند است. فاند به هرنوع کمک مالی که شما از مدرسه، دانشگاه یا دولت دریافت می کنید، گفته می شود و برای شرکت ها و سازمان ها نیز کاربرد دارد. فاند می تواند به صورت کامل Full یا جزئی Partial باشد. مبلغی که یک فرد بابت دستیار پژوهشی (RA)، دستیار آموزشی (TA)، دستیار فارغ التحصیلی (GA) یا گرنت دریافت می کند نیز نوعی فاند محسوب می شود.

اسکالرشیپ نیز راهی برای تامین هزینه هاست، اما به آن کمک هزینه گفته نمی شود بلکه به عنوان بورس شناخته می شود. چرا که اسکالرشیپ توسط صندوق Scholarship fund یا Scholarship endowment پرداخت می شود. به علاوه شما همچنین می توانید فلوشیپ تحقیقاتی نیز دریافت کنید که به آن فلوشیپ گفته می شود.

اسکالرشیپ براساس شایستگی یا معیار هایی که توسط کمیته تصمیم گیرنده بورس معین شده است، به افراد تعلق می گیرد. اگر شما اسکالرشیپ یا فلوشیپ دریافت کنید، نیازی به کارکردن نخواهید داشت. اسکالرشیپ مانند جایزه ای که به علت موفقیت دریافت کرده اید، اما فاند هایی مثل GA ،TA و RA شما را ملزم به انجام 20 ساعت کار هفتگی برای آموزش، پروژه یا تحقیق می کند.

معرفی انواع فاند

Tuition Waiver: این نوع کمک هزینه تحصیلی، فرد را از پرداخت شهریه دانشگاه معاف می کند.

Research Fellowship: این کمک هزینه تقریبا همان اسکالرشیپ است با این تفاوت که به افرادی تعلق می گیرد که روی موضوع خاصی تحقیقاتی انجام می دهند یا داده اند.

Teaching Assistantship) TA): کمک هزینه دستیار آموزشی است، که در آن فرد در ازای ساعات معینی تدریس در طول هفته حقوق دریافت می کند. کاری که شما ملزم به انجام آن خواهید شد، به استاد یا دانشگاه بستگی دارد و می تواند مسئول تصحیح اوراق یا استاد حل تمرین باشد.

Assistantship Research) RA): دستیار پژوهشی است که مانند TA فرد در ازای کمک به یک استاد در انجام یک تحقیق، حقوق دریافت می کند. در این حالت بیشتر وقت شما صرف تحقیق و آزمایش خواهد شد.

Graduate Assistantship) GA): دستیار فارغ التحصیلی است که گا هی وظایفی مشابه یک دستیار پژوهشی اشتراکی دارد، اما به طور کلی کار هایی که به شما محول می شوند به دپارتمان تحصیلات تکمیلی مربوط است.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب توضیح داده شد، فاند یک اصطلاح کلی است که در مورد انواع کمک هزینه ها به کار می رود و ممکن است تمام یا بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل یک دانشجو را پوشش دهد. اسکالرشیپ نوعی فاند است، که عموما بر اساس قابلیت ها و گاهی نیاز های دانشجو به وی اعطا می شود و در فارسی ما آن را به عنوان بورس تحصیلی می شناسیم. چه فاند ها یا اسکالرشیپ های دیگری می شناسید؟ آیا تا به امروز از این کمک هزینه ها استفاده کرده اید؟ از قلم نیاندازید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3795

به "فرق فاند و اسکالرشیپ چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرق فاند و اسکالرشیپ چیست؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق فاند و اسکالرشیپ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید