لاوروف: نجات برجام به آمریکا بستگی دارد

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد سیگنال های آمریکا برای تهران درباره تصمیم به بازگشت به توافق هسته ای می تواند اوضاع برجام را از بن بست خارج کند.

لاوروف: نجات برجام به آمریکا بستگی دارد

به گزارش ایرنا، لاوروف امروز پنجشنبه در گفت و گو با مجله اندیشه روسی توضیح داد: امیدواریم شرایط پیرامون برجام هر چه سریعتر شاهد تغییرات مثبت باشد؛ در این راستا آماده مساعدت برای دستیابی به توافق هستیم.

وزیر امور خارجه لاوروف روسیه با بیان اینکه پنجره فرصت برای نجات توافق هسته ای هنوز بسته نشده است، توضیح داد: ما برای دستیابی به این هدف از نزدیک با همه اعضای برجام همکاری می کنیم. ما، به ویژه، در حال تماس مداوم با شرکای اروپایی خود هستیم تا راهکار های احتمالی را برای غلبه بر شرایط فعلی آنالیز کنیم.

وی گفت: با این حال، همه چیز در اینجا به ما یا شرکت کنندگان اروپایی در برنامه اقدام جامع مشترک بستگی ندارد. نکته اصلی موضع دولت بایدن در خصوص توافق هسته ای است. به نظر ما، گام های واشنگتن که نشانه ای از جدی بودن اهداف آمریکا برای بازگشت به برجام است باید در جهت برطرف انسداد اوضاع در خصوص ایران و برنامه هسته ای باشد.

وی گفت: ما امیدواریم که در آینده بسیار نزدیک شرایط به سمت بهتر متحول گردد و فرایند اجرای برجام به چارچوب مورد توافق اولیه بازگردد. علاوه بر این، تهران به محض برقراری تعادل منافع از دست رفته، بارها و بارها آمادگی خود را برای برگشت کامل خود را به برجام در صورت برطرف تحریم ها ابراز نموده است.

وی توضیح داد: ما آماده هستیم تا از هر طریق ممکن برای برگشت برجام به حالت اولیه آن یاری کنیم.

لاوروف همچنین گفت: به سختی می توان روی تغییرات عمده در روابط روسیه و آمریکا در طول دولت جو بایدن حساب کرد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3674

به "لاوروف: نجات برجام به آمریکا بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: نجات برجام به آمریکا بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید