مادر رومینا قصاص و طلاق می خواهد

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - در حویق یکی از روستاهای آستارا رخ داد؛ جایی نزدیک تالش. اما داغ سنگینی را بر دل خیلی ها نشاند. یک سال از آن روزهای سیاه گذشت. از آن تراژدی هولناک. مادر از همان ابتدا خواستار قصاص عامل این جنایت بود و هنوز هم مصرانه پای خواسته اش ایستاده است. حضانت پسر هفت ساله اش را هم می خواهد اما هنوز نتوانسته مُهر جدایی را در شناسنامه اش ثبت کند. آرامش ندارد.

مادر رومینا قصاص و طلاق می خواهد

به گزارش شهفرایند، رعنا دشتی همچنان مصمم است. قصاص می خواهد؛ قصاص دخترش را. دختری که اول خرداد سال گذشته داس مرگ بر گردنش فرود آمد. پدر حکم داد و اجرایش کرد. رضا دشتی به خیال خودش برای آبروداری و حفظ شرفش سعی کرد دختر چهارده ساله اش را با دستانش خفه کند اما وقتی دید حریف تقلاهای فرزندش نمی گردد، با داس به جان گردن نحیف او افتاد و کارش را تمام کرد. می خواست لکه ای را که ننگش می خواند با خون دخترش پاک کند. این حادثه هولناک در حویق یکی از روستاهای آستارا رخ داد؛ جایی نزدیک تالش. اما داغ سنگینی را بر دل خیلی ها نشاند. یک سال از آن روزهای سیاه گذشت. از آن تراژدی هولناک. مادر از همان ابتدا خواستار قصاص عامل این جنایت بود و هنوز هم مصرانه پای خواسته اش ایستاده است. حضانت پسر هفت ساله اش را هم می خواهد اما هنوز نتوانسته مُهر جدایی را در شناسنامه اش ثبت کند. آرامش ندارد. عکس های رومینا هر روز در صفحه اینستاگرام مادر بارگذاری می گردد. یاد و خاطره اش هنوز در دل و جان مادر زنده است. داغ رومینا برای رعنا انتها ندارد. نمی تواند صحبت کند، یادآوری آن روزهای تلخ حالش را وخیم تر می نماید.

حضانت رامین

رعنا دشتی همچنان اما پیگیر مراحل قانونی پفراینده است. حضانت تنها پسرش را می خواهد. مراحل قانونی اجرا شده اما هنوز کامل نشده است. این را نیکدل، وکیل رعنا دشتی، مادر رومینا، می گوید.

این در حالی است که مادر رومینا به تازگی درخواست طلاق داشته است که این درخواست را هم به دادگاه ارایه داده ایم. مادر و تنها پسر این خانواده پس از این جنایت در خانه پدری رعنا زندگی می نمایند و خانه رضا اشرفی عامل جنایت خالی است. خانه متعلق به رضا بوده اما زمین ارث پدری مادر رومیناست.

تقاضای اعمال قانون 442

دکتر نیکدل از فرایند رسیدگی این پفراینده می گوید: پفراینده رضا اشرفی که به 9 سال حبس محکوم است، از شعبه دیوان به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است، به این علت که پدر رومینا تقاضای اعمال قانون 442 آیین دادرسی کیفری نموده است. ماده قانون 442 می گوید در تمام محکومیت های تعزیری در صورتی که دادستان از حکم صادره درخواست تجدید نظر ننموده باشد، محکوم علیه می تواند پیش از انتها مهلت تجدیدنظرخواهی با رجوع به دادگاه صادرنماینده حکم، حق تجدیدنظرخواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدید نظر را مسترد کند و تقاضای تخفیف مجازات کند. در این صورت، دادگاه در وقت فوق العاده با حضور دادستان به موضوع رسیدگی و تا یک چهارم مجازات معین شده را کسر می نماید.

در دادگاه تجدید نظر این لایحه را که ضمیمه پفراینده شده، دیده نشده بود. پفراینده هم بدون آنالیز به دیوان ارسال شد. پس از هشت ماه تازه متوجه این لایحه شدند. با جو روانی که برای این پفراینده درست شده، بهتر بود پفراینده زودتر آنالیز و به دیوان ارسال می شد. پفراینده هنوز در دادگاه تجدید نظر قرار گرفته است و باید تصمیم گرفته گردد که حکم برای پدر رومینا قابل تخصیص است یا خیر.

اگر تصمیم گیری انجام گردد، پفراینده دوباره به دیوان ارسال خواهد شد. البته این تخفیف شامل رضا اشرفی نمی گردد؛ چراکه این ماده قانونی در مورد جرایم تعزیری است ولی پدر رومینا با اتهام مجازات قصاص روبه رو است.

مستحق مجازات آدم ربایی

بهمن هم به اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال و 6 ماه حبس محکوم شد. نیکدل در ادامه می گوید: یکی از اعتراضات ما برای فرجام خواهی نسبت به حکم بهمن بود. این متهم هم مستحق مجازات آدم ربایی بود اما هنوز به این موضوع رسیدگی نشده است. پفراینده باید به دیوان ارسال گردد تا این موضوع هم آنالیز گردد.

ضعف قانون

نیکدل بعلاوه از ضعف های قانونی گله دارد؛ همان نقص بزرگی که پدر رومینا را به این نتیجه رساند که جریمه سنگینی در انتظار او نخواهد بود و او را برای فرزندکشی تشویق کرد. پدر تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که داس مرگ را خود برگردن رومینا فرود آورد.

وکیل پفراینده بعلاوه از نقش عموهای رومینا در تحریک پدر به قتل می گوید و این که هیچوقت تصمیمی برای تحت پیگیرد قرار دادن آنها گرفته نشده است؛ چرا که هیچ شاکی در پفراینده وجود نداشته اما عامل اصلی این تحریک ها عموهای رومینا بوده اند.

وکیل رعنا دشتی می گوید: همچنان پیگیر تشدید حکم هستیم و مادر رضایت نداده است. اگرچه پدر با تهدید در پی دریافت این رضایت بوده است. مادری که در ماه های اخیر تصمیم به جدایی از رضا اشرفی گرفته و قصد دریافت حضانت پسر کوچکش را هم دارد.

او در عین حال از تصویب نشدن لایحه تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند گلایه می نماید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4136

به "مادر رومینا قصاص و طلاق می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر رومینا قصاص و طلاق می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید