مشاوران کاخ سفید: احتمال استعفای ترامپ صفر است

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران : مشاوران کاخ سفید به سی ان ان گفتند که احتمال استعفای رئیس جمهور آمریکا صفر بوده و وی فکر نمی کند که مرتکب اشتباهی شده است.

مشاوران کاخ سفید: احتمال استعفای ترامپ صفر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری سی ان ان گفته اند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هیچ قصدی برای کناره گیری از قدرت ندارد.

یکی از مشاوران وی نیز شانس کناره گیری ترامپ از قدرت در اندک روزهای باقیمانده از دوران ریاست جمهوری وی را هیچ ارزیابی کرد.

یکی دیگر از مشاوران نیز با صفر دانستن احتمال کناره گیری ترامپ گفت: وی فکر نمی کند که مرتکب خطایی شده باشد.

این در حالی است که کنگره آمریکا سخت دنبال برکناری ترامپ از طریق متمم 25 قانون اساسی یا استیضاح وی است.

طبق متمم 25 قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفت که هنوز از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا درباره فعال کردن متمم 25 قانون اساسی آمریکا پاسخی دریافت نکرده است.

بامداد امروز پایگاه خبری بیزینس اینسایدر به نقل از مشاوران مایک پنس خبر داد که وی با استفاده از متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری، پنس و تیمش نگران هستند که استفاده از این متمم ممکن است به ناآرامی و گسستگی بیشتر در آمریکا منجر شود.

از سوی دیگر به گفته سه منبع آگاه، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و استیو منوشین وزیر خزانه داری این کشور در گفت وگوهایی غیر رسمی در وزارتخانه های تحت امر خود درباره امکان استفاده از متمم 25 برای برکناری ترامپ صحبت هایی داشته اند. اما بنابر دلایلی از پیگیری این اقدام منصرف شده اند.

حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره سبب شده تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند.

در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره دست کم 4 نفر کشته و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3178

به "مشاوران کاخ سفید: احتمال استعفای ترامپ صفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوران کاخ سفید: احتمال استعفای ترامپ صفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید