معرفی تعدادی از رویایی ترین جاده های ایران

به گزارش یزد بلاگ، برای داشتن یک سفر خوب، پارامترهای زیادی لازم بوده که یکی از آنها، جهت عبوری در سفرهای زمینی هست. در رویایی ترین جاده های ایران می توانیم بدون انتظار برای رسیدن به مقصد، از جهت لذت برده و خاطره های زیبا برای خود بسازیم. با ما در مقاله معروف ترین جاده های زیبای ایران همراه باشید تا شما را با تعدادی از دیدنی ترین جاده های ایران آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از رویایی ترین جاده های ایران

فهرست مطالب

گردنه حیرانجاده هجیج - اوراماناتجاده سپیدان به نورآبادجاده دوهزارجاده کرج-چالوسجاده اسالم-خلخالجاده جم- فیروزآباد

گردنه حیران

یکی از رویایی ترین جاده های ایران، گردنه حیران بوده که از یک سو چشم اندازی به جنگلهای انبوه و از سوی دیگر به دره ای عمیق دارد. این جاده، آستارا را به استان اردبیل متصل نموده و در خود روستاهای زیادی را جای داده است. این جهت پر پیچ در بیشتر ماههای سال از مه پوشیده شده و برای عبور از آن باید احتیاط کنیم.

بیشتر بخوانیدگردنه حیران | آشنایی با دیدنی های گردنه حیران آستارا

جاده هجیج - اورامانات

در جهت جاده هجیج - اورامانات رودخانه سیروان، آبشارها و چشمه های زیادی قرار داشته و با گذر از راههای پرشیبش به روستای اورامان می رسیم که در نوع خود بسیار شگفت انگیز هست.

بیشتر بخوانیدرودخانه سیروان هورامان و تجربه قایق سواری در موج های خروشاناورامان تخت | روستایی تاریخی در دل کوهستان

جاده سپیدان به نورآباد

جاده سپیدان به نورآباد در سرتاسر خود زمینهای زراعی داشته و شما کشاورزان مشغول به کار را می بینید. انجیر کوهی، تمشک، سپیدار، آویشن، کلخنگ و بادام وحشی به تعداد فراوان وجود داشته و در این مورد از دیدنی ترین جاده های ایران مردم محلی را دیده که با لهجه شیرین اردکانی با شما هم صحبت می شوند. این جاده بسیار خلوت بوده، ولی امنیتش به لطف محلی ها برقرار است.

جاده دوهزار

این جاده که از سطح دریا 2000 متر ارتفاع دارد، به جاده دوهزار مشهور هست. در کیلومتر 4 این جاده، خانه هایی با سقف شیروانی را دیده که منظره ای زیبا ایجاد نموده اند. در این منطقه ماهی قزل آلا پرورش داده شده و در کیلومتر 24 دوراهی امامزاده قاسم واقع شده است.

جاده کرج-چالوس

یکی از معروف ترین جاده های زیبای ایران، جاده کرج به چالوس بوده که به استان مازندران می رسد. این جاده زیبا و قدیمی که ساختش در زمان رضا شاه کلید خورد، در طول جهت شما را میهمان مناظری زیبا، رستورانها و استراحتگاه هایش می نماید. این جاده که به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا معرفی شده، کارگردانان زیادی را برای ساخت فیلم وسوسه نموده است؛ مانند فیلم همسفر، فیلم نفس عمیق و درباره الی.

جاده اسالم-خلخال

این بار می خواهیم یکی از جاده های رویایی ایران را به شما معرفی کنیم که لقب بهشت ایران را دارد. این جهت پیچ در پیچ اسالم استان گیلان را به خلخال می رساند. این جاده رویایی بسیار سرسبز بوده و در آن گوسفندان مشغول چرا هستند. مه در جاده اسالم-خلخال غلیظ بوده و کلبه های چوبی، زیبایی بیشتری را به این جاده بخشیده اند.

بیشتر بخوانیدجاده اسالم به خلخال؛ جاده ای شگفت انگیز در قلب ایران

جاده جم- فیروزآباد

جاده جم- فیروزآباد که یکی از بهترین جاده های ایران بوده، جاده ای است که از بوشهر آغاز شده و بعد از گذر از دهرم، به فیروزآباد می رسد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2983

به "معرفی تعدادی از رویایی ترین جاده های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از رویایی ترین جاده های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید