ملانظری: توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف لازمه تحقق توسعه پایدار در کشور است

به گزارش یزد بلاگ، رییس دانشگاه الزهرا (س) توجه به بحث توانمندسازی زنان و تمرکز بر این موضوع را یکی از مصادیق و لازمه های تحقق توسعه پایدار در جامعه بیان نمود.

ملانظری: توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف لازمه تحقق توسعه پایدار در کشور است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، نخستین وبینار از سلسله نشست های توانمندی سازی زنان از سوی پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا (س) با همکاری مراکز اجرایی، دانشگاهی، ملی و بین المللی با هدف تبادل تجربه و هم افزایی در زمینه توانمندسازی زنان از امروز (چهارشنبه 15 بهمن ماه) با حضور ملانظری رییس دانشگاه الزهرا بصورت آنلاین برگزار گردید.

سلسله وبینار های توانمندسازی زنان با سخنرانی بیش از 80 استاد کشور های مختلف

مشکین فام رئیس پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا (س) در ابتدای این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) توضیحاتی در مورد سلسله وبینار های توانمندسازی زنان ارائه کرد و گفت: این وبینار ها همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و دهه فجر از 15 بهمن تا 22 بهمن با سخنرانی بیش از 80 استاد کشور های مختلف از جمله عراق، عمان، مالزی، اردن و... برگزار خواهد شد.

توجه به بحث توانمندسازی زنان یکی از ضروریات تحقق توسعه پایدار در جامعه

در ادامه برنامه مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) بیان نمود: قطعا یکی از محل های طرح و بحث در حوزه زنان دانشگاه الزهرا است. دانشگاهی که بیش از 10 هزار دانشجو دختر در آن مشغول به تحصیل هستند و عمده فعالیت های آن توسط بانوان توانمند اداره می گردد.

وی با بیان اینکه امروزه توسعه پایدار یکی از بستر های رشد و تعالی انسان است، ادامه داد: توجه به بحث توانمندسازی زنان و تمرکز بر این موضوع، قطعا یکی از مصادیق و لازمه های تحقق توسعه پایدار در جامعه است که امیداواریم حضور پژوهشگران در این نشست، فرصتی باشد تا ما به عنوان اعضای دانشگاه ویژه بانوان کشور، قدر و سهم خود را در اثرگذاری این امر ادا نموده و با پژوهش های علمی و تصویرسازی های دقیق، در تدوین برنامه ها و تصمیم گیری های اساسی یاری کنیم.

فداکاری زنان سلامت روانی جامعه را تامین می نماید

رییس دانشگاه الزهرا با اشاره به شرایط کنونی دنیا و همه گیری ویروس کرونا، گفت: در این دوران، تصویری جدید از مشارکت و نقش زنان در جامعه و حضور پررنگ آن ها در تیم های پژشکی در یاری به بیماران را شاهد هستیم و زنان ما بار دیگر نشان دادند که در بحران ها حضور جدی دارند. قطعا با حضور و فداکاری های آن هاست که سلامت روانی جامعه نیز در این دوران تأمین می گردد.

وی در انتها با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی با توجه و تعمق بر چالش های پیش رو، در حل معضلات بسیار موثر خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم این نشست ها و همایش ها، زمینه ساز حضور پررنگ تر زنان در حوزه های مختلف جامعه باشد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3363

به "ملانظری: توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف لازمه تحقق توسعه پایدار در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملانظری: توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف لازمه تحقق توسعه پایدار در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید