نقش موثر جشنواره صنایع دستی فجر در معرفی آثار

به گزارش یزد بلاگ، کارآفرین برتر استان سیستان و بلوچستان در جشنواره صنایع دستی فجر گفت: این جشنواره ها می توانند در معرفی آثار صنایع دستی مختلف کشور و هنرمندان آن ها بسیار مؤثر باشند.

نقش موثر جشنواره صنایع دستی فجر در معرفی آثار

صنعتگر پیروز بلوچ از شهر ملی سوزن دوزی ایرانشهر که در چهارمین جشنواره صنایع دستی فجر حضور داشت، ضمن ابراز خرسندی از نمایش اثرش در جشنواره صنایع دستی فجر به خبرنگار خبرنگاران گفت: این جشنواره ها در معرفی آثار صنایع دستی مختلف کشور و هنرمندان بسیار مؤثر هستند، چون بسکمک از هنرمندان صنایع دستی با وجود فعالیت های زیاد ناشناحته مانده اند.

حوربی بی جمالزهی پیشکسوت سوزن دوزی درباره سابقه فعالیت خود در این رشته صنایع دستی شرح داد: 27 سال است که در رشته سوزن دوزی فعالیت دارم و بازنشسته آموزش وپرورش هستم. سال های اول که این کار را شروع کردم، در کارگاه سوزن دوزی ام 100 نفر مشغول به کار بودند که آن ها هم هرکدام 50 نفر زیرمجموعه داشتند. ابتدا با 10 متر پارچه سوزن دوزی را شروع کردیم که آن را به روستای قاسم آباد بردیم و این کار را به سوزن دوزهای آنجا سپردیم.

این هنرمند اضافه کرد: در حال حاضر در کارگاه ما حدود 300 نفر مشغول به کار هستند و تمام سوزن دوزهای قبلی که با ما این کار را شروع کردند، اکنون خودشان کارآفرین شده اند و کارگاه های سوزن دوزی دارند.

جمالزهی ادامه داد: کم کم در ایرانشهر که اکنون به عنوان شهر ملی سوزن دوزی ثبت شده، همه زنان و اطرافیانم وارد این کار شدند و با سوزن دوزی به معیشت خود و خانواده شان کمک کردند.

کارآفرین برتر استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: چندین بار درگذشته به عنوان کارآفرین نمونه شهر خود (ایرانشهر) انتخاب شده ام ولی امسال در سفر خانم معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به سیستان و بلوچستان با انتخاب مردمی به عنوان کارآفرین برتر استان معرفی شدم.

این سوزن دوز بلوچی با بیان اینکه تا به امروز 20 اثر سوزن دوزی اش پیروز به دریافت نشان ملی صنایع دستی شده اند، شرح داد: همچنین دو اثر سوزن دوزی ما پیروز به دریافت نشان یونسکو شده اند. تا به امروز در نمایشگاه های خارجی متعددی ازجمله در کشورهای چین، مالزی، عمان، ترکیه و امارات و ... شرکت داشته و آثار خود را در این کشورها معرفی کرده ایم.

او در خاتمه تاکید کرد: مسئولان حوزه صنایع دستی با برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاه هایی می توانند به معرفی و فروش هر چه بیشتر این آثار کمک کنند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 466

به "نقش موثر جشنواره صنایع دستی فجر در معرفی آثار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش موثر جشنواره صنایع دستی فجر در معرفی آثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید