نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می نماید

به گزارش یزد بلاگ، انتخابات سال جاری به سبب ویروس کووید-19 به شکلی متفاوت برگزار می گردد و مجموعه ای از تدابیر برای یاری به حفظ امنیت سلامت مردم به کار گرفته خواهد شد.

نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می نماید

کمیسیون انتخابات نیوزیلند امروز (سه شنبه) از یک سری تدابیر ایمنی سلامت جدید با هدف اجازه به برگزاری انتخابات سراسری این کشور مطابق برنامه ریزی در ماه سپتامبر به رغم تداوم تهدید شیوع کروناویروس رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند پیشتر در ماه ژانویه برگزاری انتخابات سراسری 19 سپتامبر این کشور را گفت اما در آن موقع هنوز بحران شیوع کروناویروس تشدیدنشده بود. او بارها تاکید نموده بود قصد تغییر تاریخ برگزاری این انتخابات را ندارد.

در حالی که نیوزیلند قرار است به اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با شیوع کرونا بعد از هفت هفته طی روزهای آینده انتها دهد، کمیسیون انتخابات این کشور اعلام داشته مذاکراتی را مقامهای بهداشت و درمان آنجا به هدف چگونگی اجرای ایمن انتخابات سراسری داشته است.

این نهاد مطرح کرد: انتخابات امسال به سبب ویروس کووید-19 به شکلی متفاوت برگزار می گردد و مجموعه ای از تدابیر برای یاری به حفظ امنیت سلامت مردم به کار گرفته خواهد شد.

آلیشیا رایت، رئیس کمیسیون انتخابات نیوزیلند اظهار کرد، این تدابیر شامل مدیریت صف بندی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ضدعفونی کننده های دست در کنار صندوقهای اخذ رای و ارائه تجهیزات حفظ سلامت شخصی به کارکنان حوزه های رای گیری می شوند.

مقام های نیوزیلند همچنین رای گیری زودهنگام و رای گیری پستی را نیز به ویژه برای افراد سالمند و افراد دچار مسائل پزشکی توصیه نموده اند.

این خط مشی ها دیگر فعالیتهای انتخاباتی نظیر فعالیت کمپینها، تجمعات احزاب و تبلیغات خانه به خانه را در بر نمی گیرند.

آردرن امروز خطاب به خبرنگاران گفت، تا حد مختصری مساله برگزاری انتخابات را مورد ملاحظه قرار داده است.

او توضیح داد: احساس من این است که تا انتخابات مدت زیادی باقی مانده و تصور کنید که در بحبوحه شیوع دنیای کروناویروس این مساله ای نیست که بخواهم ذهنم را مشغول آن کنم.

نظرسنجی هایی که اوایل امسال میلادی قبل از درگیر شدن نیوزیلند با شیوع کرونا انجام شدند نشان دادند حزب چپ میانه روی کارگر متعلق به آردرن در پشت سر رقیبش یعنی حزب ملی قرار داشته اما با یاری شرکای ائتلافی خود قادر به اکتساب یک پیروزی شکننده خواهد بود.

نخست وزیر 39 ساله نیوزیلند تحسین دنیا را از بابت مدیریت قاطعش برای پاسخ به شیوع کروناویروس به همراه داشته است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1246

به "نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیوزیلند به رغم شیوع کرونا انتخابات سپتامبر خود را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید