هاشمی: واگن سازی مترو 25 هزار اشتغال ایجاد می کند خبرنگاران

به گزارش یزد بلاگ، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در 10 میلیون سفر آینده مترو نباید وابستگی داشته باشیم، گفت: در صورت ایجاد خط تولید 25 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

هاشمی: واگن سازی مترو 25 هزار اشتغال ایجاد می کند خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی 31 رام قطار مترو و افتتاح ایستگاه های یادگار امام و شهید ستاری با اشاره به اینکه در ایجاد شبکه مترو نمی توان بخشی از آن را ساخت و بخشی را نساخت اضافه کرد: راندمان لازم با وجود سرمایه گذاری کلان می گیریم و مجموع تجهیزات و هزینه های زیرساختی مترو 75 درصد کار است تا اینکه واگن بر روی ریل برود و مسافرگیری کند.

وی تاکید کرد:، اما متأسفانه مادر کشور کل هزینه را می کنیم در زمان ظرفیت گیری عقب می کشیم و تمام سرمایه گذاری را از دست می دهیم.

هاشمی با اشاره به اینکه از ازمان جانمایی ایستگاه حقانی متروی تهران بیش از 40 سال می گذرد و هنوز این ایستگاه به راندمان اصلی خود نرسیده است گفت: در خط یک و دو مترو باید سر فاصله حرکت قطار ها به 2 دقیق برسد تا به ایده آل برسیم.

هاشمی با بیان اینکه خط 6 و 7 با هزینه نجومی ساخته شده است، اما تنها در حدود 20 هزارنفر مسافرگیری می کند، گفت: این خطوط ظرفیت یک میلیون سفر روزانه را دارند.

رئیس شورای شهر گفت: به همین دلیل این پروژه مهم است و خودکفایی به 85 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت تجهیزات مترو به سمت خودکفایی سیستم رانش رفته ایم تست ها خوب جواب داده و اظهار امیدواری کرد این سیستم در خطوط هم خوب جواب دهد و صاحب واگن ملی 85 درصدی بشویم.

هاشمی گفت: این مساله به امنیت ملی ما هم باز می شود، 10 میلیون سفر آینده مترو نباید وابستگی داشته باشیم.

وی قرارداد ساخت این واگن ها را مهمتر از ساخت اولیه آن دانست و گفت: با شرکت های دست اندر کار که 25 هزار شغل را درگیر می کند باید با قرار داد مشخصی انجام شود و قرار داد 105 واگن باید تأمین اعتبار شود.

رئیس شورای شهر ابراز داشت: باید در این متروی تهران چیزی در حدود 12 خط و 10 میلیون سفر داشته باشیم و تعداد ایستگاه ها باید به 200 ایستگاه برسد تا آلودگی هوا کنترل شود.

وی تاکید کرد سیستم اتوبوسرانی هم باید نوسازی شود و به همین منظور نیازمند 9 هزار اتوبوس برقی در تهران نیاز هستیم و همچنین باید به سمت تاکسی برقی هم برویم.

هاشمی اضافه کرد: حداقل 4 تا 5 هزار واگن نیاز داریم و بعد از تهران هم کلانشهر های دیگر حداقل به 4 تا 5 خط مترو دارند و به این ترتیب این صنعت پویا خواهد بود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3574

به "هاشمی: واگن سازی مترو 25 هزار اشتغال ایجاد می کند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: واگن سازی مترو 25 هزار اشتغال ایجاد می کند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید