همایش شیرخوارگان حسینی 31 مردادماه برگزار می گردد، پویش جهانی توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای برطرف شرایط کرونایی

به گزارش یزد بلاگ، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری پویش توسل جهانی به طفل شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع)، در اولین آدینه ماه محرم مصادف با 31 مردادماه اطلاع داد.

همایش شیرخوارگان حسینی 31 مردادماه برگزار می گردد، پویش جهانی توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای برطرف شرایط کرونایی

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، داود منافی پور در نشست هم اندیشی توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) با اعلام این که تجمع شیرخوارگان حسین سال جاری با موضوع توسل برای برطرف معضل جهانی کرونا رقم خواهد خورد اضافه نمود: این پویش و توسل عمومی صبح اولین آدینه ماه محرم (31 مردادماه) در تهران با رعایت پروتکل های بهداشتی در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) مطرح نمود: امروز با توجه به کوتاه بودن زمان جلسه که به خاطر رعایت محدودیت هایی کرونایی است، تنها به گزارش مختصری از هفده سال فعالیت این آیین عظیم بسنده می کنم.

وی اظهار کرد: هفده سال پیش که اجتماع شیرخوارگان حسینی را به خاطر نذر شخصی خودم آغاز کردم، یک جلسه روضه بود که در مهدیه تهران برگزار شدکه البته حدود 4 هزارنفر در آن شرکت داشتند. از همان موقع احساس کردم که این جریان گسترده تر خواهد شد. در سال دوم هشت جلسه و در سال سوم شاهد برگزاری پنجاه چهار جلسه برای شیرخوارگان حسینی بودیم. اینجا بود که احساس تکلیف کردم و به اتفاق دوستان تصمیم گرفتم این جریان را به صورت تشکیلاتی جلو ببریم.

منافی پور اضافه نمود: آن چه امروز به عنوان مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) می بینیم که سال گذشته به شش هزار جلسه رسید، یک اتفاق ساده نیست. ما در بعضی سال ها در مصلای تهران مشکل فضا داشتیم. سوگند می خورم که در تمام جلسات مجمع شیرخوارگان حسینی ما با سرریز جمعیت روبرو بودیم.

وی گفت: چند سال پیش، رسانه معاندی مثل بی بی سی در تیتر اول خودش مطرح نمود که ایرانیان یک روز به تاریخ شیعه اضافه نموده اند که در آن مادران حضور پیدا می نمایند و فرزند خود را نذر امام حسین(ع) می نمایند.

منافی پور ادامه داد: دو سال پیش 112 فیلم کوتاه در این خصوص از سوی دشمنان ساخته شد تا با استهزای آن تضعیفش نمایند اما هرروز در حال رشد هستیم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) مطرح نمود: برای من جای سئوال دارد که چرا نخبگان و مسئولان فرهنگی ما به این موضوع نمی پردازند. از من به عنوان دبیر مجمع نه چیزی اضافه و نه کم می گردد. این یک قصه ساده نیست و یک نشانه الهی است؛ از رسانه ها می خواهم به اجتماع جهانی شیرخوارگان بیشتر بپردازند چون به آن کم لطفی شده است.

وی اضافه نمود: دلم پر از درد است؛ شهادت حضرت علی اصغر(ع) سند مظلومیت شیعه است و باید به آن پرداخت. در این زمینه دشمن خیلی از ما جلوتر است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری مراسم شیرخوارگان حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در پنج هزار نقطه کشور در فضای باز و در تهران در استادیوم 100 هزار نفری آزادی برگزار می گردد، گفت: با اقتدا به حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده اند: هرگاه برای پدرم مسئله ای حادث می شد، زن ها و بچه ها را جمع می کرد و دعا می کرد و زن ها و بچه ها آمین می گفتند، سال جاری در مراسم شیرخوارگان حسینی که اولین آدینه ماه محرم برگزار خواهد شد، مراسم توسل و دعا را برای برطرف بلا با حضور مادرها و بچه ها برگزار و پویش توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) را راه اندازی می کنیم.

4104/

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2264

به "همایش شیرخوارگان حسینی 31 مردادماه برگزار می گردد، پویش جهانی توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای برطرف شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش شیرخوارگان حسینی 31 مردادماه برگزار می گردد، پویش جهانی توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای برطرف شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید