واکسن کرونای ترکیه وارد مرحله آزمایش بالینی می گردد

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، آزمایش های بالینی یک واکسن کرونای توسعه یافته در ترکیه به زودی شروع می گردد.

واکسن کرونای ترکیه وارد مرحله آزمایش بالینی می گردد

مصطفی وارانک وزیر صنعت و فناوری ترکیه در بازدیدی از شرکت داروسازی وتال (توسعه دهنده واکسن کووید 19) گفت فرایندهای بالینی فراوری سه واکسن برای مقابله با ویروس کرونا درحال انجام است. به محض تکمیل فرایند تایید رسمی، آزمایش بالینی آنها شروع می گردد.

به گفته او تا به امروز 2 واکسن بالقوه کووید 19 مرحله آزمایش روی حیوانات را تکمیل نموده اند.

همچنین وزیر صنعت و فناوری ترکیه تاکید نمود شرکت وتال مرحله پایانی آزمایش روی حیوانات را تحت نظارت محققان دانشگاه سلجوق تکمیل نموده است. این واکسن برای تایید به وزارت بهداشت ارائه داده شده است.

وزارت بهداشت ترکیه اکنون مشغول ارزیابی واکسن هایی است که مراحل آزمایش روی حیوانات را پست سر گذاشته اند. به گفته وارانک مرحله نخست آزمایش بالینی واکسن به زودی شروع می گردد.

این در حالی است که ترکیه در اوایل ماه جاری میلادی در مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای چین شرکت کرد. این واکسن طی 10 روز به 1200 تا 1300 نفر تزریق شد. 14 روز بعد داوطلبان دوز دوم واکسن چینی را دریافت کردند.

هم اکنون در این کشور 18 تحقیق درباره ویروس کرونا در حال اجرا است که 8 مورد آن به توسعه واکسن و 10 پروژه دیگر به توسعه دارو برای این بیماری تعلق دارد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2295

به "واکسن کرونای ترکیه وارد مرحله آزمایش بالینی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای ترکیه وارد مرحله آزمایش بالینی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید