وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، پس از برگزاری وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی با موضوع صحنه های سخت در مبارزات، کمیسیون داوران کشتی کشور، موارد مطرح شده در این وبینار را به توضیح زیر اظهار داشت:

وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید

قضاوت در خصوص اتفاقات اتفاق افتاده در روی تشک در خارج از تشک آسان تر می باشد اما داور یک مسابقه باید در کسری از ثانیه در خصوص اتفاق اتفاق افتاده اعلام نظر نماید. گاهاً مشاهده می گردد در بازبینی یک صحنه تیم داوری مجبور می گردد یک صحنه را بارها و از زوایای مختلفی تماشا کند تا بتواند تصمیم گیری کند. بنابراین داوران باید بصورت مستمر در حال آموزش و فراگیری قوانین باشند ودر خارج از مسابقات مدام باهم در ارتباط بوده و در خصوص قوانین گفتگو کنند.

یکی از نکاتی که در بدلکاری توسط مدافع باید همواره مدنظر قرار داد این است که مدافع حرکت رو به جلو مهاجم را متوقف می نماید و سپس خودش ابتکار عمل را بدست می گیرد و با اجرای فن و بدلکاری به امتیاز می رسد. در مواقعی که خطای مثل خطای پا در کشتی فرنگی رخ می دهد داور می بایست از قاضی و رئیس تشک درخواست هم نظری کند، داور بدون دریافت تاییدیه نمی تواند به تنهایی کشتی را قطع کنید.

در صورتی که این اشتباه توسط داور رخ بدهد ادامه کشتی در حالت خاک ادامه پیدا خواهد نمود.

داوران حتی باید قدرت شناسایی و فهم حرکات و تکنیک های کشتی گیران مطرح و قهرمان را داشته باشند. چون خیلی از مواقع این قهرمانان در مسابقات متعدد از آن تکنیک یا تاکتیک ها بهره می برند.

مثال: کشتی گیران حق ندارند با دریافت فن یک دست دو دست بدون اینکه آن را بسط بدهند و صرفاً با فشار مستقیم روی آرنج حریف و هل دادن حریف به خارج تشک به امتیاز برسند.

دریافت فن یک دست دو دست و فشار مستقیم روی آرنج حریف خطاست.

چه در کشتی آزاد و چه در کشتی فرنگی گذاشتن پا روی پای حریف جهت رسیدن به فن و بهره بردن از آن خطا می باشد و داور باید سریعاً کشتی را قطع کند و به کشتی گیر خاطی تذکر بدهد.

بین قراردریافت تصادفی پای کشتی گیران روی پای هم و کشتی گیرانی که عمداً این کار را انجام می دهند و این یک تاکتیک از جانب آنهاست برای رسیدن به امتیاز تفاوت می باشد.

اگر کشتی گیر مهاجم برای رسیدن به فن، خطایی انجام بدهد اما خودش مستقیماً در نتیحه آن خطا، امتیاز از دست بدهد داور نباید سوت قطع کشتی را بزند، باید کشتی ادامه پیدا کند و کشتی گیر مهاجم نه تنها امتیازی کسب نمی نماید بلکه امتیاز نیز از دست خواهد داد.

کشتی گیر مهاجم با دریافت گردن تنها اقدام به اجرای فنی مثل فن کمر می نماید اما خودش بلافاصه خاک می گردد، این حالت دیگر ریسک محسوب نمی گردد، بلکه مهاجم با خطای خود امتیاز از دست داده است.

بعد از سوت داور دیگر هیچ اجرای فن و امتیازی معتبر نیست حتی اگر فن به درستی اجرا شده باشد. رئیس تشک و هیئت ژوری هم نمیتواننداجرای صحیح بعد از سوت اشتباه داور را مورد ارزیابی قرار بدهند.

همچنین محدودیت ها برای کشتی گیران روی سکوی توزیع جوایز به توضیح زیر است:

1. پوشش کشتی گیران باید مناسب باشد.

2. از گوشی موبایل روی سکو استفاده نکند زیرا این حرکت نوعی بی احترامی به سایر کشتی گیران و برگزار کنندگان مسابقات می باشد.

اگر داور به اشتباه سوت بزند و پس از سوت داور فنی بصورت صحیح اجرا بگردد:

1. امتیازی به فن تعلق نمی گیرد

2. رئیس تشک حق مشورت ندارد

3. هیأت ژوری هم نمی تواند امتیاز فن صحیح را اعمال کند.

4. در واقع سوت داور خاتمه همه اتفاقات می باشد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2659

به "وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید