پدر پلی استیشن علاقه ای به متاورس و واقعیت مجازی ندارد

به گزارش یزد بلاگ، کن کوتاراگی، خالق پلی استیشن و مدیرعامل سابق شرکت تفریح های تعاملی سونی که ملقب به پدر پلی استیشن است، در مصاحبه تازه خود با بلومبرگ نظر خود را درباره متاورس بیان نموده است.

پدر پلی استیشن علاقه ای به متاورس و واقعیت مجازی ندارد

این روزها بسیاری از صحبت ها به متاورس ختم می گردد، مفهومی از یک دنیای مجازی مبهم که چندین ابر شرکت فناوری را درگیر یک مسابقه همه جانبه نموده است تا از ابتدا در آن سرمایه گذاری نمایند. در حالی که غول های تکنولوژی مانند فیس بوک و مایکروسافت چشم اندازهایی درباره آنچه متاورس می تواند یا می خواهد به آن دست پیدا کند، ارائه می دهند، کوتاراگی با این مفهوم موافق نیست و هوادار آن نیست.

کوتاراگی معتقد است که ریشه داشتن و حضور در دنیای واقعی بسیار مهم است و نمی داند چرا کسی بخواهد به یک واقعیت مصنوعی و دروغین وارد گردد. او می گوید: شما ترجیح می دهید به جای خود واقعیتان یک آواتار صیقل خورده باشید؟ این در اساس هیچ تفاوتی با سایت های گفت وگوی ناشناس ندارد.

او حتی برای تعامل با متاورس هوادار پوشیدن هدست های واقعیت مجازی هم نیست و می گوید: هدست شما را از دنیای واقعی جدا می نماید، و من نمی توانم آن را بپذیرم. هدست ها به سادگی آزاردهنده هستند.

شاید ابر شرکت ها چندان علاقه ای به صحبت های اخیر کن کوتاراگی نداشته باشند اما واقعیت این است که با نگاهی به دنیا پیرامون خود احتمالا می توانیم در این زمینه حق را به کوتاراگی بدهیم. در زمانه ای زندگی می کنیم که هر روز دنیای مجازی نقش خود را بیش از گذشته در زندگیمان پررنگ می نماید و بسیاری از چیزها دروغین شده است اما متاورس و رایج شدن آن می تواند این راستا را به بعد دیگر و البته بدتری بیاورد. این آینده ای است که می تواند حتی ترسناک باشد.

کوتاراگی به عنوان پدر پلی استیشن هم شناخته می گردد زیرا او همان فردی است که سونی را متقاعد کرد که در اوایل دهه 90 وارد بازار بازی های ویدیویی گردد و او کسی است که باعث خلق اولین کنسول پلی استیشن شد. به لطف موفقیت بزرگ پلی استیشن 1، او در سال 1997 میلادی مدیرعامل شرکت تفریح های تعاملی سونی شد و توسعه کنسول های پلی استیشن 2، پلی استیشن پورتابل (پی اس پی) و پلی استیشن 3 را راهنمایی کرد. در سال 2006 کوتاراگی جای خود را به جانشینش یعنی کاز هیرایی داد. او سپس بازنشسته شد و نقش رییس افتخاری را بر عهده گرفت و بعد از آن هم مشاور فنی شد.

این مرد 71 ساله در حال حاضر به عنوان مدیرعامل Ascent فعالیت می نماید که یک شرکت رباتیک نوپا است که هدف آن ترکیب دنیای واقعی با دنیای دیجیتال به شیوه ای کمتر مجازی است. هدف Ascent به جای تعقیب یک دنیای کاملا مصنوعی، ایجاد ربات های هوشمند ساخته شده با تراشه ها و حسگرهای طراحی شده به وسیله تیم کوتاراگی است که می توانند وظایف مختلف انسانی را انجام دهند و طیف وسیعی از محصولات را فراوری نمایند. ساخت ربات هایی که می توانند صحنه های دیجیتالی مانند هولوگرام را نمایش دهند، یکی دیگر از اهداف کوتاراگی است.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4733

به "پدر پلی استیشن علاقه ای به متاورس و واقعیت مجازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر پلی استیشن علاقه ای به متاورس و واقعیت مجازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید