پرونده آلودگی هوا در سازمان بازرسی به کجا رسید؟

به گزارش یزد بلاگ، ترکی از اعلام نتایج بررسی ها به مراجع مسئول و ارسال گزارشات سازمان بازرسی به ریاست جمهوری وقت در تیرماه امسال سخن گفت و افزود: ترک فعل هایی که از سوی دستگاه ها و مسئولان انجام شده بود به مبادی ذیربط گزارش شده و در دست بررسی دقیق واقع شده است.

پرونده آلودگی هوا در سازمان بازرسی به کجا رسید؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر غلام عباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با برنامه صبح و مصاحبه درمورد پرونده آلودگی هوا در سازمان بازرسی کشور مصاحبه کرد.

ترکی با اشاره به اینکه قوانین متعددی در حوزه آلودگی هوا وجود دارد گفت: از جمله قوانین موجود می توان به قانون هوای پاک اشاره کرد که در سال 1396 به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه هیچ خلأ قانونی نداریم افزود: مشکل و چالش اصلی به کیفیت اجرای قانون مربوط می شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور افزود: طبق بررسی ها و بازرسی های اجرا شده، با وجود انباشت قوانین و تکالیف متعددی که برای دستگاه های اجرایی در وزارتخانه های مختلف و مراکز صنعتی معین شده اما در مواردی این مسئولیت ها به صورت کامل و یا کلاً اجرا نشده است.

ترکی از اعلام نتایج بررسی ها به مراجع مسئول و ارسال گزارشات سازمان بازرسی به ریاست جمهوری وقت در تیرماه امسال سخن گفت و افزود: ترک فعل هایی که از سوی دستگاه ها و مسئولان اجرا شده بود به مبادی ذیربط گزارش شده و در دست بررسی دقیق واقع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیمی از تکالیف مقرر در قانون اجرا نشده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در این قانون به نام ناظر پیش بینی شده و موظف به پیگیری است و در صورت رویت موارد تخلف امکان اعلام گزارش را دارد.

همچنین، دکتر داریوش گلعلی زاده معاون دفتر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب قانون هوای پاک و 14 آئین نامه اجرایی برای آن در سال 1396 گفت: اجرای راهکارهای قانونی نیازمند اعتبارات و ابزارهای لازم است.

وی افزد: ترک فعل از سوی دستگاه ها زمانی مطرح می شود و مذموم است که ما ابزار لازم را برای اجرای قوانین و آئین نامه ها فراهم کرده باشیم و دستگاه ها انجام نداده باشند.

گلعلی زاده با اشاره به اینکه اجرای مفاد قانون هوای پاک شامل از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر منوط به تأمین اعتبارات است گفت: متاسفانه به دلیل افزایش هزینه ها و محدودیت های ناشی از تحریم این مفاد قانونی محقق نشدند.

معاون دفتر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در رادیو گفت وگو با اظهار اینکه از زمان ابلاغ قانون هوای پاک موتورسیکلت کاربراتوری تولید نمی شود گفت: ما حتی اجازه شماره گذاری به خودروهای یورو4 را هم نمی دهیم.

وی افزود: اگرچه اقدامات کاهش آلودگی هوا در حال انجام است اما از طرفی جلوی ورودی آلودگی ها گرفته نمی شود بطوریکه به دلیل بارگذاری بیش از حد صنعت تهران به مرکز انبارهای کشور تبدیل شده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4464

به "پرونده آلودگی هوا در سازمان بازرسی به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده آلودگی هوا در سازمان بازرسی به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید