چین با تهدید انزوای بین المللی روبرو است

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید نمود که اگر چین در تحقیقات مرتبط با منشاء کرونا همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین المللی روبرو خواهد شد.

چین با تهدید انزوای بین المللی روبرو است

سالیوان گفت: این همان کار دیپلماتیک است؛ راهنمایی کشورهای دنیا و فشار سیاسی و دیپلماتیک روی چین که اصلی ترین بخش کوشش ما است تا در نهایت پکن را مقابل یک انتخاب سخت قرار دهیم و آن اینکه یا به شکل مسئولانه ای اجازه تحقیقات درباره منشاء کرونا را می دهید یا اینکه با انزوا در جامعه بین المللی روبرو می شوید.

مشاور امنیت ملی آمریکا شرح نداد که پکن چطور در جریان تحقیقات قبلی اجازه شفافیت نداده بود، به ویژه اینکه پکن به تیم کارشناسان سازمان دنیای بهداشت اجازه تحقیقات داد.

این در حالی است که تیم کارشناسان سازمان دنیای بهداشت به این نتیجه رسیده که بعید است ویروس از یک آزمایشگاه نشات گرفته باشد و شاید این پاندمی مرگبار به وسیله حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین دیروز یکشنبه به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: در شرایطی که واشنگتن خواهان تحقیقات درباره منشاء کرونا است، تهدید یا اولتیماتومی علیه چین صادر نمی کند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4027

به "چین با تهدید انزوای بین المللی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با تهدید انزوای بین المللی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید