کرونا به رشد فعالیت کسب وکارها در اینستاگرام منجر شد

به گزارش یزد بلاگ، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد کسب وکارهای مجازی فعال در فضای اینستاگرام وجود ندارد، از افزایش فعالیت کسب وکارها در فضای اینستاگرام بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کرونا به رشد فعالیت کسب وکارها در اینستاگرام منجر شد

رضا الفت نسب اظهار کرد: عدد 200 هزار کسب وکار چندین بار مطرح شده، اما به طورکلی آمار دقیقی از تعداد و گردش اقتصادی کسب وکارها در اینستاگرام وجود ندارد. بااین حال شواهد حاکی از افرایش فعالیت های اقتصادی در فضای اینستاگرام بعد از شیوع ویروس کرونا است .

وی با بیان اینکه آمارها بر اساس تحلیل های برخی مراکز مرتبط است و عدد مشخصی وجود ندارد، شرح داد: به نظر می رسد رقم فعالیت کسب وکارها در فضای مجازی عدد کمی نباشد و فیلتر شدن آن آسیب زیادی به کسب وکارها وارد می کند. البته این اتفاق بعید است و قوه قضاییه هم اخیراً اعلام کرده که چنین قصدی ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکارهای مجازی در پاسخ به سؤالی درباره آسیب های فعالیت کسب وکارها در فضای اینستاگرام و احتمال کلاه برداری در این فضا، گفت: با توجه به اینکه فضای اینستاگرام ساماندهی نشده، امکان وجود افراد سوء استفاده گر در این فضا وجود دارد. علت ساماندهی نشدن کسب وکارها در فضای مجازی نیز این است که سرورها در اختیار ایران نیست و ارتباطی هم بین جمهوری اسلامی ایران و اینستاگرام به طور رسمی وجود ندارد. به عبارت دیگر در چنین شرایطی ساماندهی کردن کسب وکارهای فعال در اینستاگرام فایده ای هم ندارد.

وی افزود: ما معتقدیم یک ساماندهی حداقلی با احراز هویت فردی و مکانی افراد و ایجاد قالبی بر اساس آن برای رسیدگی به شکایات و کلاه برداری ها می تواند مفید باشد. البته با توجه به عدم دسترسی ما به سرورها، کسب وکارها می توانند از فرآیند یاد شده تبعیت نکنند، بنابراین باید طرح جنبه تشویقی داشته باشد. باید بپذیریم که اینستاگرام با تعداد کاربران زیاد وجود دارد و خریدوفروش در آن اتفاق می افتد، اما این فضا رها شده است. بااین حال به جز داشتن توافق با اینستاگرام راه های دیگری هم وجود دارد که البته راه های سختی است.

الفت نسب همچنین با اشاره به تعداد بالای نصب اینستاگرام، گفت: بسیاری از کسب وکارها هم در کنار سایت از فضای اینستاگرام به عنوان یک ابزار تکمیلی استفاده می کنند. همچنین پیشنهاد ما این است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، بخش خصوصی سرویسی مشابه اینستاگرام ایجاد و در کنار آن فعالیت کند. همان طور که اپلیکه دوزی های داخلی مسیریابی مثل نشان و بلد در کنار ویز فعالیت می کنند و رشد خوبی هم داشتند، می توان فضای مشابهی در کنار اینستاگرام ایجاد کرد و فعالیت کسب وکارها را نیز در آن ساماندهی کرد.

چندی پیش خبری مبنی بر احضار وزیر ارتباطات به دادسرای فرهنگ و رسانه در رسانه ها منتشر شد که حکایت از اعلام جرائم متعدد توسط دادستان کل کشور علیه وزیر ارتباطات داشت. در متن این خبر آمده بود که محمدجواد آذری جهرمی به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علی رغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام های دولتی که اشاره به ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین الملل و محدودسازی پیام رسان های خارجی دارد، احضار شده است. اما روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی انتشار این اخبار اعلام کرد که طی دو سال گذشته هیچ حکم قضایی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه اجتماعی ای صادر نشده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3338

به "کرونا به رشد فعالیت کسب وکارها در اینستاگرام منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به رشد فعالیت کسب وکارها در اینستاگرام منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید