کسب درآمد از یوتیوب: معرفی پنج روش کارآمد

به گزارش یزد بلاگ، یوتیوب (YouTube) به عنوان یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی، در چند سال اخیر نقشی کلیدی را در کسب و کارهای آنلاین ایفا می نماید. اگر شما هم به عنوان یک تولیدکننده پیروز محتوای ویدئویی در یوتیوب فعالیت داشته باشید، می توانید از ویدئوهای خود کسب درآمد کنید. یکی از مهمترین سوالاتی که کاربران در زمینه کسب درآمد از یوتیوب می پرسند این است که چگونه می توان کانال یوتیوب را به مرحله کسب درآمد رساند؟. در ادامه قصد داریم نکات و شرایط مهم درآمدزایی از یوتیوب و نقد کردن درآمد یوتیوب را برای شما توضیح دهیم.

کسب درآمد از یوتیوب: معرفی پنج روش کارآمد

روش های کارآمد درآمدزایی از یوتیوب

اولین قدم برای مانیتایز کردن (monetize) و درآمدزایی از کانال یوتیوب، عضویت در سرویس YouTube Partner Program (YPP) است. همه کاربران بدون هیچ محدودیتی می توانند یک حساب YouTube ایجاد کند؛ اما برای عضویت در YPP باید بعضی شرایط خاص را داشته باشید و بتوانید این شرایط را حفظ کنید.

برای کسب درآمد از یوتیوب، ضروری است دو شرط اولیه را در کانال خود برقرار کنید. نخست اینکه باید حداقل 1000 مشترک (subscribers) جذب کنید و دوم اینکه ضروری است ویدئوهای شما طی 12 ماه گذشته مجموعا 4000 ساعت بازدید داشته باشند.این دو شرط، شرایط ساده ای هستند که شما می توانید با ایجاد محتوای جذاب و جذب مخاطب برای کسب آن ها کوشش کنید.

اما شرایط پیچیده تری نیز برای پیوستن به YPP و آغاز کسب درآمد وجود دارد و آن هم اطمینان از رعایت خط مشی ها و دستورالعمل های یوتیوب است. یوتیوب با رسیدن به بیش از 5.5 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سال 2020 در ایالات متحده، به یکی از پیروز ترین وب سایت های دنیا در زمینه تبلیغات تبدیل شده است. اما چالش هایی مانند قانون حق نشر، کیفیت محتوای ویدئویی، رعایت قوانین کشورها و… سبب شده است تا این شبکه اجتماعی، شرایط خاصی را برای همکاری در کسب درآمد برای کاربران قرار دهد.

شرکت هایی که برای تبلیغات در یوتیوب پول پرداخت می نمایند، چندان تمایلی ندارند که با محتوای بی کیفیت مرتبط شوند، بنابراین به طور طبیعی این پلتفرم باید اطمینان حاصل کند که اعضای YouTube Partner Program ویدیوهای جذاب، پرمخاطب و ارزشمندی را ایجاد می نمایند. زمانی که محتوای خود را در یوتیوب آپلود می کنید، باید به خاطر داشته باشید که در صورت تمایل به کسب درآمد از ویدئوها، تمامی شرایط و قوانین یوتیوب را در ویدئوهایتان رعایت نموده باشید. در مرحله آخر، ضروری است یک حساب Google AdSense را به کانال خود متصل کنید که به عنوان واسطه ای برای دریافت درآمد خود از یوتیوب از آن بهره ببرید.

5 روش کارآمد برای درآمدزایی از یوتیوب

تنها رسیدن به شرایط اولیه کسب درآمد از یوتیوب، به این معنا نیست که فورا کسب درآمد شما آغاز می گردد. شما باید تضمین کنید که همواره به اصولی که شما را تا این مرحله رسانده است، پایبند خواهید بود. نکته اصلی این است شما برای مخاطبین خود ارزش قائل باشید و اصولی را رعایت کنید:

  • همواره واقعیات را نشر دهید.
  • هرگز درباره اصل کیفیت، کم کاری نکنید.
  • در جهت درک متقابل مخاطبان خود گام بردارید.
  • کانال های متنوعی را راه اندازی کنید و سایر شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها را ارتقا دهید.
  • به مشترکان وفادار خود پاداش دهید.
  • از اصول SEO برای تقویت کانال خود بهره ببرید.
  • فقط کالاهایی را تبلیغ کنید که خود شما تمایل به خرید آن ها داشته باشید.

اگر می خواهید از سرویس درآمدزایی از یوتیوب، نهایت استفاده را ببرید، باید کانال خود را در همه زمینه ها ارتقا دهید. پس اطمینان حاصل کنید که تمرکز کاملی روی این موضوع داشته اید و همواره به دنبال بهبود باشید.

روش های زیادی برای درآمدزایی از ویدیوهای کانال یوتیوب وجود دارد. کسب درآمد از تبلیغات ممکن است بارزترین روش کسب درآمد به وسیله محتوای یوتیوب باشد، اما این تنها راه کسب درآمد از ویدیوهای یوتیوب نیست و فراورینمایندگان محتوا روش های مختلفی را برای کسب درآمد در اختیار خواهند داشت. در ادامه روش های درآمدزایی از یوتیوب را آنالیز می کنیم:

1. کسب درآمد از نمایش آگهی

کسب درآمد از نمایش تبلیغات شاید اولین چیزی باشد که کاربران هنگام عضویت در YouTube Partner Program به آن فکر می نمایند. پس از پذیرفته شدن کانال در YPP، می توانید بلافاصله تبلیغات را برای همه ویدیوهایی که با دستورالعمل های محتوای تبلیغاتی یوتیوب مطابقت دارند، روشن کنید. تبلیغات در محتوای شما نشان داده می گردد و هنگامی که یوتیوب از تبلیغ دهندگان پول دریافت می نماید، آن درآمد را با شما به اشتراک می گذارد. برای هر آگهی که در کانال شما نمایش داده می گردد 45 درصد هزینه دریافت شده از شرکت های آگهی دهنده سهم یوتیوب و 55 درصد سهم شماست.

2. کسب درآمد از عضویت در کانال

در این روش درآمد، کاربران برای دسترسی به محتوای شما حق عضویت پرداخت می نمایند. به این ترتیب در این روش، می توانید محتوای تخصصی، ویدئوهای ویژه، آموزش های اختصاصی و … را در ازای دریافت حق عضویت، به کاربران ارائه دهید. برای بازشدن دسترسی به این روش کسب درآمد شما به بیش از 30000 مشترک احتیاج دارید.

3. فراوری محتوای دارای اسپانسر

گزینه های شما برای کسب درآمد فقط به آپشن های YouTube Partner Program محدود نمی گردد. شما می توانید مستقیما از فیلم های YouTube خود درآمدزایی نموده و به وسیله محتوای دارای حامی اقتصادی (اسپانسر) سود خوبی کسب کنید. بیشتر شرکت ها مایلند در مقابل دیده شدن برند و محصولاتشان پول خوبی پرداخت نمایند. بنابراین اگر فیلم های شما بازدید زیادی دارند، این گزینه می تواند یک روش اصلی کسب درآمد برای شما باشد. در سه ماهه سوم سال 2020، ویدئوهای دارای حامی اقتصادی در یوتیوب با افزایش 40 درصدی همراه بود.

4. جذب سرمایه برای پروژه ها

احتمالا شما هم درباره فعالیت هایی که برای جذب سرمایه برای استارتاپ ها انجام می گردد، شنیده اید. شما هم می توانید از همان ایده برای تأمین بودجه فراوری محتوای خود در YouTube بهره ببرید. با استفاده از برنامه های شخص ثالث مانند Patreon، می توانید افرادی را پیدا کنید که از کارهایی که در ازای دریافت امتیازات ویژه انجام می دهید، پشتیبانی اقتصادی نمایند.

5. فروش کالا

وقتی کانال شما به 10 هزار مشترک یا بیشتر می رسد، می توانید ویژگی فروش کالای یوتیوب را باز نموده و روش درآمد دیگری ایجاد کنید. البته این گزینه ممکن است برای همه کانال ها مناسب نباشد، اما می تواند درآمد قابل توجهی برای فروشگاه های آنلاین ایجاد کند.

کلام آخر درآمدزایی از یوتیوب

همانطور که گفته شد، اگر محتوای ویدئویی جذابی ایجاد می کنید که نظر مخاطبان شما در یوتیوب را به خود جلب نموده است، کانال یوتیوب شما می تواند به یک منبع کسب درآمد عالی تبدیل گردد. امروزه روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از ویدیوهای یوتیوب خود کسب درآمد کنید. پس اگر شما به طور مداوم محتوایی عالی و باکیفیت ایجاد می کنید، می توانید به وسیله یوتیوب در ازای وقتی که برای فراوری محتوا صرف می کنید، درآمد مناسبی را کسب کنید.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3487

به "کسب درآمد از یوتیوب: معرفی پنج روش کارآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب درآمد از یوتیوب: معرفی پنج روش کارآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید