کشف فعالیت های مخفیانه اتمی کره شمالی

به گزارش یزد بلاگ، تصاویر ماهواره ای جدید نشان دهنده پایگاه مخفیانه ساخت تسلیحات هسته ای کره شمالی آن هم چند روز پس از آن است که سازمان ملل اظهار داشت رهبری این کشور حالا ابزار اتمی دارد که می تواند بر روی موشک های بالستیک سوار گردد.

کشف فعالیت های مخفیانه اتمی کره شمالی

به نوشته روزنامه سان، این تصاویر ماهواره ای از مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک نشان دهنده افزایش نگران کننده فعالیت ها در کارخانه کنسانتره اورانیوم پیونگسان در کره شمالی است.

تحلیلگران می گویند، این تصاویر نشان دهنده ظرفیت کره شمالی در افزایش برنامه تسلیحات اتمی است.

ویکتور چا، مشاور ارشد و رئیس بخش کره مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک گفت : این کارخانه در 45 کیلومتری منطقه غیرنظامی شده کره شمالی قرار گرفته است و کنسانتره اورانیوم را که برای سوخت راکتورهای اتمی در بازفراوری مواد شکافت پذیر هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد، فراوری می نماید.

وی ادامه داد: این تصاویر جدید سرنخ هایی را می دهد که کره شمالی در حال توسعه برنامه مناقشه برانگیز اتمی خود آن هم به صورت مخفیانه است. در میان فعالیت های اخیر می توان به افزایش پسماندهای معدنی در منطقه اشاره نمود. این پسماندها پس از استخراج سنگ معدن محتوی اورانیوم برجای می ماند. البته براساس این فعالیت ها هنوز دقیق معین نیست که کره شمالی چه تعداد سلاح اتمی دارد.

اخیرا، اطلاعات به دست آمده از کره شمالی نشان داده که این کشور ظرفیت استفاده از موشک های مسلح به کلاهک اتمی برای هدف قرار دادن آمریکا و سایر اهداف در غرب را دارد.

ایسنا

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1904

به "کشف فعالیت های مخفیانه اتمی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف فعالیت های مخفیانه اتمی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید